محیط زیست

بوی تعفن کشتارگاه رشن‌آباد مردم برخی از روستای‌های شابیر را به ستوه آورده است

به گزارش چنارنیوز، مردم روستاهای رشن آباد، تل‌کوشک، حکیم باشی بالا و پایین یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مشکلات بهداشتی و زیست محیطی طی چند سال اخیر خود را که با آن درگیر و  مجبور به تحمل آن هستند انتشار بوی تعفن ناشی از واحدهای کشتارگاه مرغداری در مجاورت روستای رشن آباد می‌دانند.

امروز گروهی از مردم و مسئولان این روستاها در مقابل این کشتارگاه خواستار رسیدگی به این مشکل خود بودند که فرماندار و بخشدار مرکزی کوه‌چنار با حضور در بین آنها به بررسی این موضوع پرداخت.

دهیار روستای رشن آباد میگوید کشتارگاهی در مجاورت روستا فعالیت دارد و بوی تعفن ناشی از آن موجب آزار و ناراحتی ساکنان این روستا و روستاهای اطراف را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه پیگیری هایی در مقاطع مختلف با نهادهای مربوطه صورت گرفته است، افزود: شکایت و اعتراض های فراوانی به شورا و دهیاری روستا از طرف ساکنان شده و دهیاری و شورای این روستا با پیگیری های خود در مقاطعی باعث بهبود فعالیت واحدهای مرغداری گردید، اما  این روند چندان پایدار و طولانی مدت نبود و این واحدها ضمن از سرگیری فعالیت های خود ، دوباره موجب انتشار این بوی نامطبوع و متعفن شدند.

این در حالی است که با وجود مشکلات حاد و آزاردهنده ناشی از این بوی تعفن و آثار زیانبار و خطرناک آن بر  سلامت جسمی، بهداشت فردی و اجتماعی مردم و محیط این منطقه از شابیر  تاکنون هیچ راهکار و اقدام جدی برای رفع آن از سوی کسی صورت نگرفته و همچنان این معضل بزرگ با تمامی عوارض و تبعات منفی اهالی این روستاها را تهدید می کند .

اهالی این روستاها می‌گویند ضایعات کشتارگاهی از شهرها و حتی از استان بوشهر نیز به این مکان آورده می‌شود و این خود بر معضلات و انتشار آزار دهنده بوی این کشتارگاه افزوده است.

اهالی این روستاها امروز با حضور در مقابل این کشتارگاه خواستار برخورد قانونی و قاطع با متخلفان و تولیدکنندگان این بوی متعفن، رفع کامل و سریع این معضل بزرگ و مهم و یا انتقال تمام یا قسمتی از آن به مکانی واحد و دورتر از مکان های فعلی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا