گالریمذهبی

گزارش تصویری/آیین سومین شب قدر در کوه‌چنار برگزار شد

مراسم احیا و شب زنده‌داری سومین شب قدر ماه مبارک رمضان امسال با حضور مردم شهرستان کوه‌چنار در مساجد و حسینیه‌ها این شهرستان برگزار شد.

به گزارش چنارنیوز، شب‌های قدر علاوه بر نزول قرآن در آن برترین مخلوق خداوند رستگار شد و به آسمان پرکشید و اندوهی بزرگ بر دل عاشقان و مددخواهان آن حضرت گذاشت و این شب بهانه‌ای برای جلا دادن به دل‌های مومنانی است که بیست و سه روز را در مهمانی خدا سپری کرده اند.

سومین شب از شب‌های قدر، شب پر رمز و رازی است که فرشتگان و ملکوتیان برای تقریر سرنوشت یک ساله زمینیان و آوردن هر خیر و برکتی برای آنها نازل می‌شوند.

همزمان با این شب مهم مردم مومن و خداجوی شهرستان کوه‌چنار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، سومین شب از شب‌های قدر و نزول آیات الهی را با خواندن قرآن، دعای جوشن کبیر و گذاشتن قرآن بر سر احیا کردند.

در این مراسم مردم نوای “الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب” سر داده و به مناسبت سومین شب شهادت اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

امام جمعه کوه‌چنار در این آیین گفت: شب قدر یک شب سرنوشت ساز برای انسان و شبی است که خداوند فضایی را برای نجات و کمال  انسانی که سابقه بد و آینده نامعلومی دارد، فراهم کرده است.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیم افزود: در شب قدر که به نام‌های مختلفی از جمله لیله القرآن، لیله المبارکه، لیله الملائکه و لیله السلامه معروف است تمام عوامل برای عبادت خدا  فراهم شده و شیطان دچار محدودیت است.

وی ادامه داد: شب قدر شب اوج مهربانی خدا با انسان است و شبی است که انسان می‌تواند گذشته خود را پاک و به نور ایمان، تقوا و سعادت برسد.

حجت الاسلام شهیم گفت: شب قدر شب اوج رحمت الهی، عبادت، توبه و نجات انسان از باتلاق تباهی است.

لیله‌القدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک ساله انسان‌ها است، قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن گفته و ارزش شب قدر بیش از هزار ماه توصیف شده است.

بیشتر بخوانید: گزارش تصویری/احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین (ع) اولاد برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا