هلال احمر

آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر کوه‌چنار در پی دو زلزله

سید ایمان موسوی مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان کوه‌چنار در گفتگو با چنارنیوز به دو زلزله امروز اشاره کرد و اظهارداشت: در پی دو زمین لرزه ۳.۳ ریشتری که امروز رخ دادند نیروهای امدادی هلال احمر این شهرستان در حالت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: در پیگیری های اولیه گزارشی از خسارات احتمالی واصل نشده است۔

موسوی گفت: اگر در زمان وقوع زلزله داخل ساختمان هستید، فرار نکنید و زیر میز محکم، گوشه یا کنار دیوار داخلی و ستون‌های اصلی پناه بگیرد.

وی ادامه داد: اگر میز یا نیمکت محکمی در نزدیکی شما وجود ندارد، کنار دیوار داخلی روی یک زانو بنشینید و دست‌ها و بازو‌ها را روی سر و گردن خود بگذارید. اگر در معرض خطر سقوط اشیاء مانند لوستر یا سقف هستید، از اشیاء در حال سقوط فاصله بگیرید و دست‌ها را روی سر و گردنتان قرار دهید. اگر میز محکمی در نزدیکی بود و فرصت کافی را داشتید، زیر آن پناه بگیرید.اگر در رختخواب هستید و محدودیت حرکتی دارید، بالش را روی سر و گردنتان گذارید و با دست دیگر از سر و گردن خود مراقبت کنید. در غیر این صورت به سمت چپ بخوابید سپس یک دست را زیر سر گذاشته و پا‌ها را داخل شکم جمع کنید. هنگام وقوع زلزله از آسانسور استفاده نشود اگر داخل آسانسور زلزله را حس کردید، با زدن دکمه نزدیکترین طبقه و به محض ایست آسانسور، خارج شوید.

موسوی در ادامه افزود: اگر در راه‌پله بودید، به نرده‌های پله تکیه ندهید و کنار دیوار داخلی بنشینید سپس با دست و بازو از سر و گردن خود محافظت کنید. نکته مهم اینکه کنار شیشه، پنجره، در‌های خروجی، دیوار‌های خارجی و هر چیزی که امکان سقوط دارد، قرار نگیرید و در چارچوب در‌ها نایستید.

بیشتر بخوانید: ورزش کوه چنار همچنان در مسیر توسعه زیر ساخت‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا