اخبار ویژهبخش مرکزی کازرونبخش هاکازرون

گهواره‌نشینان امروز منادیان فردای فرهنگ حسینی + تصاویر

امروز مادرانی که گویی همچون رباب مادر داغدار کربلا داغ فرزند دیده‌اند، فرزندان خود را روی دستانشان گرفته و با حضرت رباب و حضرت زینب( س) همنوایی می‌کنند تا هم‌صدا با آنها برای علی اصغر شش ماهه اباعبدالله حسین(ع) لالایی گفته و در کنار آن با سید و مولای خود هم‌پیمان شدند که طفلان خود را نذر علی اصغر کرده تا پیرغلام راه و مکتب امام حسین(ع) شوند.

 

به گزارش چنارنیوز، از اولین ساعات صبح جمعه ۳۱ شهریور مادران بی‌تاب ناله و گریه فرزندانشان در آغوش مهربانانه، لالایی گوش نوازی را زمزمه می‌کردند تا با حضور در همایش شیرخوارگان حسینی با چشمانی غمبار اما با اراده‌ای مصمم در تربیت فرزندانی به رشادت حضرت علی اصغر بکوشند تا با عهد و پیمانی مجدد در مسیری گام بردارند که امام حسین(ع) با تقدیم همه یاران و انصار و حتی طفل شش ماهه خود که در تشنگی گرمای سوزان دشت نینوا بی‌تابی می‌کرد بتوانند سیرابی از عشق و معرفت را برای طفلان آینده‌ساز خود فراهم آورند.

مادران دیار چنارشاهیجان که به عشق امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) مفتخر هستند با در دست گرفتن طفلانشان می‌خواهند کامی از معرفت و حقیقت فرهنگ عاشورایی را به مذاق فرزندانشان بچشانند تا به آنها سوگواره‌ای از عشق و معرفت و معنای حقیقی عشق حسینی را به نمایش بگذارند.

 

آری امروز سربازان کوچک عاشق امام حسین(ع) در عهد و پیمان بستن با طفل شش ماهه امام سوم شیعیان در حالی که پیشانی‌ بند سرخ یا علی اصغر(ع) بسته و با لباس سفید و سبز به میدان آمده‌اند، این کلام همیشه جاری عاشقان حسینی را سر می‌دهند که سر به عشق حسین می‌دهیم، اما هرگز تن به ذلت نخواهیم داد.

علی اصغرهای گهواره مادران پاک‌اندیش دیار چنارشاهیجان امروز در حالی نذر و قربانی طفل شش ماهه کربلا شدند که برای میعاد با این فرزند به خون غلتیده رباب در مسجد امام خمینی (ره) بازارو امام زاده سید حسین(ع) حاضر شده بودند تا فریاد کنند حسین جان شیرخواره‌ام نذر قیام و آرمان‌هایی باشد که او هم علی اصغروار حسینی شود.

 

مادران در این آیین در حالی که زمزمه‌های اشک بر دیدگانشان جاری بود و زیر لب نام حسین، ابوالفضل و علی اصغر را ذکر می‌کردند در حالی که چشم‌هایشان روبه آسمان بود، تنها از صاحب امروز مستلزم دعا بودند تا فرزندانشان در مسیر مکتب حسینی تربیت شایسته پیدا کند.

آری آسمان گویی به خاطر درددل مادران پر از درد و غصه شده بود و چه زیبا این مادران پاک‌اندیش قطرات باران را روی صورت فرزندانشان جاری می‌کردند تا این عزاداران شش ماهه‌ای که عاشقانه در طریق مکتب حسینی گرد آمده‌اند، با این اشک‌ها و گریه‌ها و ناله‌ها و لالایی مادران بیشتر آشنا شوند.

 

 

آری آسمان بارانی این روزها چه حس و حال غریبی دارد با یاد علی اصغر شش ماهه‌ای که عطشان پرپر شده تا آب شرمنده لالایی‌های رباب باشد بر گهواره خالی.

امروز مادرانی که گویی همچون رباب مادر داغدار کربلا داغ فرزند دیده‌اند، فرزندان خود را روی دستانشان گرفته و با حضرت رباب و حضرت زینب( س) همنوایی می‌کنند تا هم‌صدا با آنها برای علی اصغر شش ماهه اباعبدالله حسین(ع) لالایی گفته و در کنار آن با سید و مولای خود هم‌پیمان شدند که طفلان خود را نذر علی اصغر کنند تا پیرغلام راه و مکتب امام حسین(ع) شوند.

آری همایش شیرخوارگان حسینی امروز دل‌ها را روانه کربلایی کرد که همچنان ناله‌های کروبیان در آن برپا شده و از حقیقت نهضتی سخن به میان می‌آورند که گویی تاریخ باید در برابر عظمت آن سرخم فرود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا