کوهمره

مشکلات روستاهای بخش کوهمره نودان بررسی شد

باحضور معاون فرماندار کوه‌چنار، پرسنل بخشداری، رئیس شورای بخش و دهیاران بخش کوهمره مشکلات روستاهای این بخش مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش چنارنیوز به نقل از اخبار کوهمره، قیصری رئیس شورای بخش کوهمره نودان گفت: کوهمره نودان یک بخش محروم در استان فارس است ولی چیزی بنام محرومیت‌زدایی در آن نمی‌بینیم. آبخیزداری در بخش‌های زیادی از استان فارس اجرایی شده و اگر در بخش کوهمره نیز به نحو احسن اجرا شود حتی در شرایط خشکسالی تا ۲۰ سال قنوات، چاه‌ها و تلمبه‌ها مشکل آب ندارند. پروژه سلمان فارسی که از دشت‌ارژن تا روستای پاپون ادامه دارد درصورت مدیریت صحیح همه مناطق تحت پوشش را آبرسانی میکند.

وی افزود: جهت شکستن نرخ کاذب کرایه‌ها نیاز به یک سرویس واحد در مسیر قائمیه به ابوالحیات می‌باشد. انتظار داریم بودجه‌های شهرستان را به تناسب جمعیت به مناطق اختصاص دهند که جای گله‌مندی نباشد.

حاجتی معاون فرماندار کوه‌چنار گفت: اعتبارات فعلی شهرستان کوه‌چنار بر اساس اعتبارات دو بخش کوهمره نودان و چنارشاهیجان در کازرون سابق لحاظ شده که از سال ۱۴۰۰ به بعد اعتبارات بنام کوه‌چنار اختصاص خواهد یافت. بخش کوهمره نودان در زمره نقاط کمتر توسعه یافته عنوان شده و نویدبخش این است که در توزیع اعتبارات، بیشتر ذی‌نفع باشد.

وی بیان داشت: در بحث کمیسیون ماده ۹۹ پرونده‌هایی که تشکیل و منجر به صدور رأی جریمه می‌شود به حساب دهیاری روستاها ریخته و صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود. در هر شهرستان یک رابط بین دهیاری و فرمانداری وجود دارد که پرونده‌های تشکیل شده را به دبیرخانه مربوطه مستقر در استانداری تحویل دهد.

حاجتی افزود: در دیدار فرماندار کوه‌چنار با مدیرعامل آبفای روستایی در بحث آبرسانی سیار یک تانکر آب سفارش دادند، اعتباراتی در کمیته برنامه‌ریزی جهت تامین آب آشامیدنی سیار گذاشته‌ایم که درصورت اجاره تانکر توسط آبفا از این محل اعتبارات پرداخت شود. همچنین بنابر سرانه مصرف، یک کنتور حجمی جهت چند روستا از علی‌آباد تا پاپون اختصاص خواهد یافت.

معاون فرماندار کوه‌چنار با بیان این موضوع که همه دهیاران باید به‌روز باشند و در حوزه خود مطالعه کنند گفت: سه اعتبار چمن مصنوعی برای شهرستان کوه‌چنار گرفته شد، متاسفانه بدلیل مشکلاتی که در حوزه اداره کل ورزش و جوانان پیش آمد رها شده ولی منتظر حضور معاونان استاندار و درخواست پیگیری از ایشان هستیم. پوشش شبکه همراه دیکانک مورد پیگیری قضایی و تخصصی قرار گرفته و بحث مشکل آنتن‌دهی کوهمره نیز هم از طرف فرمانداری هم نماینده محترم به جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: درخصوص روشنایی بلوار قائمیه به نودان کارهای مقدماتی انجام و قرارداد نوشته شده و به زودی پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.
قرار است مبلغی بعنوان گلوبال (کلی) به شهرستان‌های جدیدالتاسیس پرداخت شود.

حاجتی گفت: مجموعه گازرسانی روستای دوسیران همزمان با چند نقطه در کشور بدستور رئیس جمهور بصورت ویدئوکنفرانس کلنگ‌زنی و وارد فاز اجرایی خواهد شد. همچنین برای طرح آبرسانی دوسیران در کمیته برنامه‌ریزی اعتبار مشخص شده است.

محمدی بخشدار کوهمره نودان گفت: دهیاران باید بر ساخت و سازها نظارت کنند. مقدار اراضی که در الحاق به طرح هادی یا تغییر کاربری‌ها به هرشکل به دهیاری می‌رسد جزء اموال دهیاری محسوب می‌شود که دهیار باید آنها را به‌صورت لیست داشته باشد. دهیاران درخصوص نگهداری ماشین‌های در اختیار حساسیت بیشتری به خرج دهند. باتوجه به درپیش بودن فصل زمستان دهیاران محترم از الآن به فکر لایه‌روبی جدول‌ها، کانال‌ها و پل‌ها در روستا باشند این جزء وظایف دهیاران در محدوده طرح هادی است. اگر حادثه‌ای در روستایی اتفاق افتاد دهیار سریعا به بخشداری گزارش دهد. دهیاران محترم تنظیم و تدوین بودجه ۱۴۰۰ را از دیماه شروع کرده و در بهمن‌ماه تحویل دهند.

وی بیان داشت: استفاده نکردن از نرم‌افزار دهیاری و سامانه بودجه تبعات خواهد داشت، ذی‌حساب‌ها زیرساخت می‌خواهند، دهیاران باید با آنها همکاری کنند. پیمانکاران پروژه‌ها موظف به تنظیم صورتجلسه با دهیاران هستند.

محمدی افزود: در بخش کوهمره نودان کارهای زیادی انجام شده، تنها در روستای کنده‌ای نزدیک به یک میلیارد تومان زیرسازی انجام شده است. بدلیل کمبود فضای آموزشی در روستای چکک مصوب گردید یک مدرسه در این روستا ساخته شود. هویت کوهمره، جنگل و عرصه‌های طبیعی آن است، دهیاران درخصوص تهیه دستگاه دمنده جهت اطفاء حریق اقدام کنند.

خبرنگار: کریم ایزدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا