اخبار ایرانسیاسی

پرداخت یارانه های سوخت باید عادلانه شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پرداخت یارانه های سوخت باید عادلانه شود،گفت:فرآوردهای نفتی متعلق به همه اقشار جامعه است.


به گزارش چنارنیوز به نقل از تسنیم، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نحوه سهیمه بندی بنزین را با سازوکارهای مناسب عادلانه تر کرد، گفت: در شرایط فعلی سهمیه بنزین به کارت افرادی که خودرو دارند واریز می شود تا برای مصارف روزمره استفاده شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون هر فردی که بخواهد بیشتر از سهمیه خود استفاده کند باید به صورت آزاد سوخت خود را تهیه کند، ادامه داد: بنزین و فراورده‌های نفتی متعلق به همه اقشار جامعه است و این دلیل نمی‌شود تنها فردی که خود را دارد از بنزین و یارانه آن استفاده کند.

نماینده کازرون در مجلس وی تصریح کرد: البته در سهمیه بندی بنزین و نرخ آن باید به این نکته توجه کرد در بخش حمل و نقل کالاها نیز باید به قیمت ها توجه کرد تا بر روی سایر کالاها اثر منفی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه باید بر روی بحث سهمیه بندی بنزین کار کارشناسی بیشتری انجام شود تا یارانه سوخت عادلانه تر شود، افزود: باید با یک کار کارشناسی مشخص شود که اقشار مختلف جامعه از چه نوع سوختی استفاده می کنند تا بر اساس آن یارانه های سوخت را پرداخت کنیم.

عباسی عنوان کرد: از سوی کارشناسان سازمان ها و نهادهای مختلف در حال کار بر روی این موضوع هستند که یارانه حامل‌های انرژی را به شخص پرداخت کنیم یا به تجهیزات به مانند خودرو که تاکنون این موضوع نهایی نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: قرار است در روزهای آینده کمیسیون های مربوطه مجلس نیز  در  این زمینه نشست‌هایی داشته باشند تا راهکارهایی برای نحوه تخصیص یارانه های سوخت به اقشار مختلف مجلس نیز بحث و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا