محیط زیست

ایجاد آتش بُر برای حفظ جنگل و مراتع کوه‌چنار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوه‌چنار در گفتگو با پایگاه خبری چنارنیوز، با اشاره به ایجاد آتش‌بر در محور دشت‌ارژن به ابوالحیات گفت: این آتش بُر به منظور پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی با توجه افزایش سطح علوفه در مراتع شهرستان ایجاد شده است.

ایجاد آتش‌بر برای حفظ جنگل و مراتع کوه‌چنار

وی افزود: در چند روز آینده دیگر نقاطی که در طول این مسیر در معرض خطر هستند نیز بطور کامل پاکسازی و جهت جلوگیری از وقوع حریق ، آتش‌بر زده خواهد شد.

محمدپور تصریح کرد: علاوه بر ایجاد آتش بُر نشست های مختلف با حضور نهادهای متولی و سازمانهای مردم نهاد برای مقابله با حریق و افزایش تعامل و همکاری با دستگاه های برون سازمانی برگزار شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با همکاری فرمانداری همچنین برنامه ریزی هایی در بخش‌های مختلف شهرستانی کارگروه هایی شکل گرفت تا با کشیک های آماده باش، گشت زنی مستمر و صحبت با بهره برداران بتوان میزان حریق در مراتع را به حداقل ممکن برسانند.

ایجاد آتش‌بر برای حفظ جنگل و مراتع کوه‌چنار

وی گفت: هرساله با آغاز گرم شدن هوا و خشک شدن گیاهان مرتعی زنگ خطر آتش سوزی در مراتع به صدا در می آید و این مساله چند سالی است که به دغدغه دوستداران محیط زیست و مسئولان حوزه بحران شهرستان تبدیل شده است.

لازم به ذکر است این کار به همت و تلاش و همکاری اداره حفاظت محیط زیست کازرون وکوه ‌چنار، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوه‌چنار، انجمن میراث زاگرس ممسنی ، انجمن کوهیاران کوه‌چنار و با هماهنگی فرمانداری شهرستان و همکاری و حضور بخشداری بخش کوهمره نودان، شهرداری ها و آتش نشانی های قائمیه و نودان و اداره راهداری شهرستان کوه‌چنار انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا