اخبار ویژهبخش هاسیاسیفرهنگیکازرونمذهبی

۹ دی روز خیزش حسینی است

به گزارش چنارنیوز،  حجت‌الاسلام محمد خرسند شامگاه پنج‌شنبه در یادواره شهدای کازرون که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به عملیات کربلای ۴ و ۵ و شهادت ۱۵۰ کازرونی در این عملیات یاد و خاطره آنها را گرامی و اظهار داشت: یادواره‌ها کار ما را در راه استمرار راه شهدا سنگین می‌کنند و در قیامت پاسخگوی این شهدا باید باشیم.

 

امام جمعه کازرون با اشاره به ۱۰ دی ماه سال ۱۲۹۶ گفت: نیروهای متجاوز انگلیسی وقتی پلیس جنوب توسط کازرونی‌ها منحل شد از شیراز به کازرون لشکرکشی کردند اما رزمندگان و دلاورمردان کازرونی این دیار به فرماندهی ناصرلشکر در یک جنگ مردانه انگلیس را شکست دادند.

وی با بیان اینکه در فرمایشات رهبر انقلاب به این واقعه اشاره شده است، افزود: دی ماه، ماه رشادت و ماه کازرونی‌ها و ماه مبارزه با استعمار انگلیس و آمریکای جنایتکار و حامیان آنها است و در تقویم دفاع مقدس چهارم دی به نام کازرون نامگذاری شده است.

 

خرسند گفت: دی، ماه بیداری ملت ایران بوده و ۹ دی روز خیزش حسینی است.

 

امام جمعه کازرون یادآور شد: فتنه‌گران در سال ۸۸ به تاسوعا و عاشورا که حتی هندوها و مسیحی‌ها و اقلیت‌های مذهبی به آن احترام می‌گذارند بی‌حرمتی کردند.

وی افزود: فتنه‌گران به سرکردگی آمریکا و انگلیس و فریب‌خوردگان سران فتنه در عزای حسین(ع) پرچم سرور و سالار شهیدان و مساجد و خانه خدا را آتش زدند و چادر از سر زنان ما کشیده و به پایگاه‌های بسیج حمله کردند که وقتی مردم اینها را دیدند بدون فراخوان به خیابان‌ها ریختند به ماجرا خاتمه دادند.

 

خرسند با اشاره به درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی که ۲۷ سال در استان زحمت کشیدند افزود: وی از علمای بزرگی بود که به کازرون علاقه بسیار داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا