آموزشاخبار ویژهبخش مرکزی کازرونبخش هاجره و بالادهخشتکازرونکنارتخته و کمارجکوهمره

اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام در مدارس ممنوع و با مدیران متخلف مدارس برخورد می شود

آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: هیچ‌یک از مدیران مدارس دولتی حق ندارند ثبت‌نام را مشروط به پرداخت پول به‌غیراز وجه کتاب و بیمه دانش‌آموزی از سوی اولیاء دانش‌آموزان کنند.

به گزارش چنارنیوز به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، غلام‌رضا کمالی با تصریح اینکه ثبت‌نام در مدارس دولتی کاملاً رایگان است، گفت: آموزش‌وپرورش در صورت اثبات دریافت پول برای ثبت‌نام از دانش‌آموزان، با متخلف برخورد قانونی می‌کند.

وی همچنین گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان فارس صرفاً با توجه به محدوده منزل دانش‌آموز انجام خواهد شد و اولیاء در این مورد اصراری نداشته باشند.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش‌وپرورش فارس درعین‌حال یادآور شد: اگر اولیاء دانش‌آموزی مایل به کمک مالی هستند می‌توانند در قالب مشارکت مردمی اقدام کنند و این اقدام به‌هیچ‌عنوان نباید به موضوع ثبت‌نام گره بخورد.

وی پرداخت کمک‌های مالی در قالب مشارکت مردمی کاملاً داوطلبانه است و خارج از زمان ثبت‌نام انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول تیرماه در مدارس توسط کادر مدیریتی انجام می‌شود.

او بابیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم، از اول مردادماه ۹۶ آغاز خواهد شد، گفت: هر یک از شهروندان استان فارس در خصوص ثبت‌نام با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با ستادهای ثبت‌نام اداره کل یا اداره‌های نواحی و شهرستان‌های محل اقامت خود، موضوع را مطرح کرده و از آن طریق دنبال کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش فارس افزود: لینک سامانه اینترنتی رسیدگی به شکایات، به نشانیhttp://fars.medu.ir پرتال آموزش‌وپرورش فارس قرار داده‌شده و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۹۳۹۹ نیز آماده دریافت پیامک‌های مردم در این خصوص است.

کمالی همچنین گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن‌های ۳۲۳۵۵۶۰۹ و ۳۲۳۵۹۶۱۳ در شیراز و با بازرسی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا