آموزش و پرورش

مانور زلزله و ایمنی در مدارس کوه‌چنار برگزار شد

مانور زلزله و ایمنی با شعار “مدرسه ایمن – جامعه تاب آور” روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس شهرستان کوه چنار برگزار شد.

به گزارش چنارنیوز، آیین نمادین این برنامه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در دبیرستان شهید جوکار روستای تل‌کوشک برگزار و زنگ ایمنی و زلزله در سطح مدارس این شهرستان نواخته شد.

سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار خودامدادی و افزایش توانمندی دانش آموزان در مقابله با بحران و حوادث و اطلاع رسانی و آموزش عملی به دانش آموزان را مهمترین هدف اجرای این برنامه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور در زمینه زلزله، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله، موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی، آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

ساسانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه‌چنار آموزش های مختلف نظیر نکات ایمنی به دانش آموزان را یکی از مهمترین محورهای این مجموعه در کنار تعلیم و تربیت دانست و گفت: بدون شک با کسب آموزش های مختلف متناسب با حوادث گوناگون تلفات و مصدومان حوادث طبیعی نظیر زلزله تا حد چشمگیری کاهش خواهند یافت.

به گزارش چنارنیوز، در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله، دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و هم زمان با شنیده شدن صدای آژیر در نقاط مطمئن و امن کلاس های درس و مدارس خود پناه گرفتند.

این مانور با همکاری دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان نظیر جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی،دستگاهای خدمات رسان و سایر نهادهای مرتبط برگزار شد.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا