اجتماعیکوه‌چنار

۱۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش برنامه ملی شهاب

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار نشست آموزگاران پایه های چهارم و پنجم شهرستان با مدیر و معاون آموزش و پرورش در راستای برنامه طرح ملی شهاب در آموزشگاه شهید عروجی برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار در این نشست  با اشاره به اینکه طرح ملی شهاب مهمترین طرح ملی آموزش و پرورش برای شناسایی هوش و استعداد برتر و هدایت دانش‌آموزان است، اظهار کرد:  ۱۵۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی تحت پوشش طرح ملی شهاب قرار دارند.

امین غلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی که از سال ۹۸ برای اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) در این شهرستان در نظر گرفته شده و پوشش این طرح از چهارم دبستان آغاز و تا متوسطه اول ادامه یافته است که لازم است مدیران و آموزگاران در اولین قدم این طرح که همان شناسایی دانش آموزان مستعد می باشد با دقت عمل کنند و سعی کنند با درایت و نظارت بیشتر استعدادهای دانش آموزان را شناسایی کنند و آنها را به آن سمت سوق دهند.

وی گفت:هر چند که این کوید ۱۹ یک تهدید جهانی بود معلمان باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند و برگ زرینی در آموزش و پرورش ایجاد کنند.

ایشان به تلاش معلمان اشاره نمود و گفت: در این شرایطی که حضور دانش آموزان رادر مدارس نداریم معلمان شبانه روزی تا دیر وقت ها آموزش را دنبال می کنند و از وقت خانواده خود برای دانش آموزان استفاده می کنند که کار آموزش رابا کیفیت انجام دهند .

همچنین معاون آموزش ، آموزش و پرورش شهرستان در این نشست با بیان اینکه طرح ملی شهاب مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و اهداف آن در ۸ آیتم خلاصه می شود، ادامه داد: شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی استعدادهای برتر از کلاس چهارم تا دوره اول دبیرستان هدف اولیه آن است.

بیت اله هوشمندی با عنوان اینکه  هدف از اجرای طرح. ملی شهاب، ایجاد نظام نخبگی در کشور است، یادآور شد: پس از شناسایی و تربیت، هدایت نخبگان به مرحله تأثیر گذاری آنان در جامعه مورد توجه قرار می گیرد که تمرکز ۹ ساله بر روی استعدادهای برتر در تمامی نقاط کشور از ویژگی های بارز این طرح است. که باید معیارهای شایستگی که شامل تخصص، تعهد و مهارت است را ملاک قرار داد و به دانش آموزان بر اساس این معیار ها خدمت کنید و دانش آموزان را خوب شناسایی کنید تا هم خدمت به دانش آموز کرده باشیم و هم کمکی به جامعه شده باشد .
در این نشست برنامه های طرح شهاب توسط مجری این طرح با آموزگاران مربوطه تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا