آموزشاجتماعیبخش هاکازرونکنارتخته و کمارج

برگزاری کارگاه آموزشی سلامت کودکان در کوهمره‌نودان

به گزارش چنارنیوز، رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمیه امشب در کارگاه آموزش کمک‌های اولیه در قالب کارگاه آموزشی سلامت کودکان زیر ۱۲ سال که با حضور معلمان پایه ابتدایی، مربیان مهدکودک‌ها و مهد روستاها در سالن کنفرانس آموزش وپرورش بخش کوهمره‌نودان کازرون برگزار شد با اشاره به اهمیت آشنایی با گام‌های اولیه احیا و نقش آن در کاهش میزان عوارض مرگ‌ومیر کودکان در حوادث و بیماری‌ها اظهار داشت: با توجه به اهمیت تقویت آموزش همگانی کمک‌های اولیه، شرایطی فراهم شده که این آموزش‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی در مدارس گنجانده شود.

خسرو شریف‌زاده با بیان اینکه از اولویت‌های مهم که باید مورد توجه قرار گیرد آسیب‌های کودکان است گفت: اولیا و مربیان و معلمان در مدرسه و خانه و جاهای دیگر با دقت در جزئیات از بروز آسیب‌های کودکان جلوگیری و در پیشگیری از حوادث احتمالی نقش فعالی را داشته باشند.

وی  هدف از این کارگاه آموزشی را نهادینه کردن آموزش همگانی کمک‌های اولیه دانست و افزود: حوادث ساده و کوچک بخشی از دنیای کودکان است اما آنچه که باید از آن پیشگیری کنیم حوادث شدیدی است که صدمات جدی و یا حتی مرگ کودکان را به دنبال دارد.

 

به گزارش چنارنیوز، در این کارگاه آموزشی، لیلا مصطفایی و داریوش قرقانی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ کازرون به ارائه آموزش کامل احیا قلبی ریوی پایه و کمک‌های اولیه به صورت تئوری و عملی پرداختند.

 

گفتنی است که ادامه این آموزش ها فردا در سالن کنفرانس آموزش وپرورش قائمیه در حضور فرهنگیان این شهر برگزار می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا