اجتماعیاخبار ویژهگردشگریمحیط زیست

خط و نشان دادگستری فارس برای باغ شهر‌های متخلف

باغ شهر‌هایی که در آن‌ها فساد و تخلفاتی انجام شود، به جای پلمپ، مصادره خواهند شد.


به گزارش چنارنیوز، رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با موضوع ظرفیت‌های قانونی در مطالبه گری مردم و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، گفت: باغ شهر‌هایی که در آن‌ها فساد و تخلفات انجام شود، به جای پلمپ، مصادره خواهند شد و این از برنامه‌های اصلی و قطعی دادگستری است.

حجت الاسلام موسوی اظهارداشت: موضوع فساد‌ در باغ شهرها، موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی و نارضایتی مردم شده است.

وی با هشدار جدی در خصوص تخلفات باغ شهر‌ها در شیراز و اطراف این کلانشهر گفت: با مذاکرات انجام شده با محاکم کیفری ۲ و محاکم تجدید نظر، این موضوع به صورت ویژه در شعب اختصاصی در دستور کار قرار داده شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، خواستار اجرایی شدن بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها و اداره ها شد و گفت: این موضوع بایستی از سوی مدیران مربوطه جدی گرفته شود و به زودی این روند در تمامی استان تعمیم داده می‌شود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: طرح ویژه پاکسازی اطراف اماکن مقدس در دهه اول محرم آغاز شده است و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، خواستار ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) شد و گفت: فروش لباس هاس نامناسب در فروشگاه‌های اطراف حرم زیبنده این شهر نیست.

وی با انتقاد از عدم حضور مدیران در جلسات امر به معروف و نهی از منکر، افزود، مطالبات بایستی، ابتدا از سوی سازمان‌ها انجام و بعدا در جامعه اجرا شود.

مهدوی اشاره‌ای به پلمپ باغ‌ها و کافی شاپ‌ها در برخی محلات از جمله قلات اشاره کرد و گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر بایستی به صورت گسترده و جامع انجام شود.

منبع/خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا