اخبار جهان

آزادی زندانی بی‌گناه آمریکایی پس از ۴۰ سال!

  مقامات شهر سیمی‌ولی در کالیفرنیای آمریکا فردی که به طور

   اشتباهی ۴۰ سال به  جرم  کشتن  یک زن و فرزند ۴ ساله‌اش

زندانی شده بود را پس از تبرئه از زندان آزاد کردند.


به گزارش چنارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات شهر سیمی‌ولی در کالیفرنیای آمریکا به فردی که به طور اشتباهی ۴۰ سال به جرم کشتن یک زن و فرزند ۴ ساله‌اش زندانی شده بود ۲۱ میلیون دلار خسارت پرداخت کردند.

کریگ کولی پس از اینکه از سوی فرماندار جری براون مورد عفو قرار گرفت و اسناد و مدارک دی‌ان‌ای و همچنین تحقیقات مجدد بی‌گناهی وی را اثبات کرد از زندان آزاد شد.

قرار است شهرداری سیمی‌ولی مبلغ ۴.۹ میلیون دلار از این خسارت را بپردازد و بقیه آن از طریق بیمه و دیگر منابع مالی پرداخت شود.

کولی که اکنون ۷۱ ساله است، پس از اینکه به طور اشتباهی در سال ۱۹۷۸ به قتل روندا ویچ ۲۴ ساله و فرزندش محکوم شد ناگزیر شد ۳۹ سال را پشت میله‌های زندان سپری کند.

رئیس پلیس و وکیل منطقه‌ای ونتورا کانتی شهر سیمی‌ولی با توجه به اینکه در آزمایش‌های پزشک قانونی هیچ اثری از دی‌ان‌ای آقای کولی در کنار مادر و فرزند مقتول پیدا نشد، بلکه اسناد حاکی از وجود دی‌ان‌ای فردی ناشناس بود،  پس از قریب به چهل سال خواستار عفو این زندانی شدند.

گزارش‌ها حاکی است کولی هنگام وقوع قتل در جای دیگری بوده و تحقیقات و روند بازرسی‌های دادگاه شهادت کسی که حضور وی را در صحنه جرم شهادت می‌داد را قبول نکرد.

زمانی که وی در زندان بود و خانه‌اش را نیز برای پرداخت بدهی‌های صورتحساب‌های حقوقی خود در گرو گذاشته بود، والدینش فوت کردند.

پس از اینکه کولی مورد عفو قرار گرفت مقامات پلیس فورا بی‌گناهی وی را اعلام کردند و تاکنون مظنون یا متهم دیگری در ارتباط با این پرونده بازداشت نشده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا