اخبار ویژهبخش هاکازرونکوهمره

شروع به کار دادگاه انقلاب چنارشاهیجان و استقلال از شهرستان

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی طلاق در چنارشاهیجان / شروع به کار دادگاه انقلاب چنارشاهیجان و استقلال از شهرستان

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان گفت: در شهر قائمیه بالغ بر ۱۸۰ پرونده طلاق ارجاع شده که شاهد کاهش حدود ۵۰ درصدی طلاق در حوزه چنارشاهیجان بوده‌ایم.

 

تورج دالکی در گفت‌وگو با چنار نیوز در قائمیه، با بیان اینکه دستگاه قضایی پشتیبان حقوق شهروندی و آزادی‌های فردی و اجتماعی مردم است اظهار داشت: سلامت دستگاه قضایی و عدالت‌خانه نشان از سلامت جامعه و حاکمیت است.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی به سمت پیشگیری سوق داده شده اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است، یعنی اجرای قانون و مقرراتی جهت جلوگیری از ارتکاب جرم در جامعه و ایجاد نظم اجتماعی و این موضوع از جمله تدابیری است که ما سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم افزود: وقتی درزمینهٔ پیشگیری خوب عمل شود از مشکلات بزرگ‌تر در جامعه جلوگیری خواهد شد و لازم است در این عرصه نگاهی جدی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در شهر ما جرائم سبک و غیرخشن که امنیت جامعه را به هم نمی‌زند به همکارانمان در شورای حل اختلاف واگذار می‌شود گفت: سیاست ما در دادگستری چنارشاهیجان این است که همه جرائم سبک و قابل گذشت را به شورای حل اختلاف ارجاع دهیم.

دالکی تأکید کرد: در اجرای جرائم سنگین و خشن به‌شدت از خود واکنش نشان می‌دهیم و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با مجرمین و متهمانی که امنیت اجتماعی مردم را برهم می‌زنند استفاده خواهیم کرد.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان یکی از اقدامات دادگستری را تقویت شورای حل اختلاف از حیث نیرو و امکانات و تجهیزات بیان کرد و افزود: رئیس‌کل دادگستری استان فارس قول مساعد پشتیبانی برای ساخت طبقه دوم و سوم ساختمان دادگستری این بخش را داده‌اند و در آینده دادستان و دادسرا در این طبقات شروع به کار خواهند کرد.

دالکی از اخذ مجوز دادگاه انقلاب برای دو حوزه چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان خبر داد و اظهار داشت: دادگاه انقلاب از این هفته شروع به کار خواهد کرد و پرونده‌های انقلاب دیگر به شهرستان کازرون ارجاع نخواهد شد.

وی همچنین به اقدامات دادگستری بخش چنارشاهیجان از جمله تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم، دستگیری مجرمان خطرناک و متواری که امنیت مردم را به خطر انداخته بودند و ایجاد مرکز مشاوره طلاق اشاره کرد و گفت: زمین اهدایی برای ساخت ساختمان شورای حل اختلاف به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

دالکی با بیان اینکه تنها بخش استان فارس که دارای واحد جلب مستقل است دادگستری بخش چنارشاهیجان به شمار می‌رود، اظهار داشت: در سه‌ماهه اول سال ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ بوته خشخاش امحاء کرده‌ایم که خود یک آمار تکان‌دهنده است.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره‌نودان با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد ۶۲۱۰ پرونده ورودی داشتیم که خروجی آن ۶۳۸۶ پرونده و در سال ۹۵ تعداد ۶۹۷۵ پرونده داشتیم که خروجی آن ۷۱۶۵ پرونده بوده است افزود: در شورای حل اختلاف در سال ۹۴ تعداد ۳۱۴۴ پرونده وارد شده که تعداد ۸۱۰ پرونده منجر به سازش شد.

دالکی با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۲۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این حوزه کشف و ۷۴ نفر در این ارتباط دستگیر شدند افزود: در سه‌ماهه اول سال ۹۶ نیز مقدار ۷۹۶ گرم انواع مواد مخدر کشف و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا