بخش مرکزی کوه‌چنارمحیط زیست

اعتراض شدید مردم شابیر برای ایجاد سایت زباله کازرون در این منطقه

به گزارش چنارنیوز، مردم منطقه شابیر در بخش مرکزی کوه‌چنار در روستاهای رشن آباد، تل‌کوشک و حکیم باشی بالا و پایین با حضور در “منطقه‌پر” اعتراض شدید خود را نسبت به ایجاد سایت زباله در منطقه اعلام کردند.

آنها همچنین خواستار توجه مسئولین به حفظ محیط زیست منطقه و جلوگیری از ریختن زباله در این منطقه شدند.

زباله

اخیرا با بسته شدن سایت زباله کازرون در بوشیگان، مقرر شد سایت زباله کازرون به منطقه نزدیک بناف انتقال یابد که باعث اعتراض شدید مردم شهید پرورخشت، کنارتخته، بناف و کمارج نسبت به تصمیم اخیر مسئولان مبنی بر دفن زباله شهر کازرون در روستای بناف، کمارج که به گفته آنها باعث آلودگی آب نخلستان های خشت و کنارتخته میشد، شد .

محیط زیست با زندگی، سلامت و حیات مردم سر و کار دارد، لذا همه باید به این موضوع با حساسیت نگاه کنیم و حفاظت از آن را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم.

در بخش مرکزی کوه‌چنار در منطقه شابیر مشکلات زیست محیطی و بوهای نامطبوع باعث کلافه شدن مردم این منطقه شده حالا هم عبور ماشین حمل زباله از وسط روستای تل‌کوشک و تخلیه در منطقه پر باعث مشکلات فراوانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: چشمه سارهای چنارشاهیجان

این سایت زباله که در سرچشمه آبشار فصلی غرغروکی و همچنین چشمه‌های دائمی پایین دست آبشار که آب بخش بزرگی از باغات مرکبات و انار منطقه شابیر را تامین می‌کند قرار می‌گیرد، این آبها در نهایت با پیوستن به رودخانه شاپور متاثر از شیرابه‌ها سایت زباله قرار می‌گیرد و باعث مشکلات زیادی در منطقه و حتی در پایین دست مثل خشت و کنارتخته نیز خواهد شد.

محیط زیست، بحث سلامت مردم است، دولت و مسئولین وظیفه صیانت از سلامت مردم را دارند و تمام برنامه‌های دولت و نهادهای مختلف باید به گونه‌ای باشد که در نهایت جامعه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر رقم خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا