آموزشاجتماعیکازرون

طرح قاضی در مدرسه در دبیرستان شهید نریمانی برگزار شد

به گزارش چنارنیوز طرح قاضی در مدرسه با هدف ارائه مسائل حقوقی به جامعه هدف با حضور قضات در دبیرستان شهید نریمانی برگزار شد .

دادستان دادگستری شهر قائمیه در جمع دانش آموزان گفت: سن ۱۶تا۱۸سال، سن بلوغ است که قابلیت تحمل کیفری دارد و دارای مسئولیت کیفری است و سن زیر ۱۸ سال تحت عنوان دادگاه اطفال و نوجوان که قانون مشخص کرده در محکمه محاکمه می شوند که یکی از اقدامات در این سن، کانون اصلاح و تربیت است .

حسن زاده به تعریف جرم پرداخت و گفت: جرم یعنی باید ها و نبایدهایی که قانونگذار درمجلس تصویب می کند، و به تایید شورای نگهبان می رسد و ابلاغ می شود. کسی که این باید ها و نباید ها با رعایت نمی کند مجرم است که مجازات آن هم بر اساس قانون تعیین شده است . دادگستری نهادی است که در تمام دنیا وجود دارد و به جرم ها رسیدگی می کند . قاضی مجری قانون است .قوانینی که مجلس تعیین کرده قاضی آن را اجرا می کند .

ایشان به تهدیدات آسیب های قشر نوجوان و جوان پرداخت و گفت: درقشر نوجوانان و جوانان مسائلی آنها را تهدید می کند که معمولا مشترک است .
یکی از شایع ترین این جرم ها ، فضای مجازی است . فضای مجازیدرعصر جدید شکل گرفته و دارای آسیب های زیادی است . توصیه به شما این است که درهر گروهی وارد نشوید و هر پیامی رابه جایی نفرستید . پیام ها رابدون شناسایی منبع آن ترتیب اثر قرار ندهید . عکس های شخصی در پرفایل ها را اسکرین شات نکنید. در فکر هک تلگرام یا گوشی دوستتان نباشید . هک یک گوشی احتمال دارد حساب بانکی شما را خالی کند چون خط تلفنی که روی این گوشی نصب است به حساب بانکی شما وصل است . تمامی اطلاعات شما در گوشی تلفن شما توسط کاربر و سرور این نرم افزار دریافت می گردد . نفس این نرم افزار ها ساخته شده اند تا یک اشراف اطلاعاتی از شما داشته باشند . سرور واتساپ در کشور اسرائیل است. در کشوری که عملا با ما دشمنی رودررو دارد . اسکرین شات از وضعیت دوستتان نگیرید این یک حریم شخصی است . وارد حریم خصوصی کسی نشوید .

ایشان به یکی دیگر از آسیب های دوره نوجوانی پرداخت و گفت: فردی که به سن بلوغ می رسد درواقع غریزه جنسی او رشد کرده است . . مسئله نیاز جنسی اگر مدیریت نشود برای افراد مشکل ساز می شود . ارتباط با یک نامحرم هم عواقب دارد و هم انسان را از یک زندگی سالم باز میدارد . هوس بر عکس غذا هر چه بیشتر دنبالش می روند بیشتر طلب می کند هر کس در منجلاب این دام افتاد بیرون آمدنش سخت است. تشکیل یک پرونده قضایی مجرمانه باعث می شود تاانسان از زندگی کردن و رشد تحصیلی باز بماند و صلاحیت ورود به شغلی را نداشته باشد .
دادستان دادگستری شهر قائمیه به تجمعات اخیر در کشور اشاره نمود و گفت: تجمعات اخیری که به خاطر بنزین در کشور صورت گرفت خیلی از افرادی که در این حوادث رصد اطلاعاتی شدند دانش آموز بودند . دانش آموزی که بخواهد یک پرونده امنیتی برایش تشکیل شود همین الان باید از درس خداحافظی کند . دانش آموزی که جلوی مردم رامی گیرد ، تخریب می کند ، آتش می زند قطعا شناسایی می شوند و به سزای اعمال خودش می رسد . اگر بخواهید دنبال بزهکاری بروید عملا آینده خود را تباه کرده اید . درسایه امنیت می توانید زندگی کنید ، تحصیل کنید و به مدارج عالی برسید و رشد و پیشرفت کنید


حسن زاده به یکی دیگر از آسیب های مجرمانه دوره نوجوانی اشاره نمود و گفت: اعتیاد به مواد مخدر جرم و نوعی بیماری است . کمترین جرم آن ، فرستادن به کمپ است . اعتیاد سراسر تلخی است از اعتیاد تن فروشی ، ناموس فروشی ، خرابی بنیان
خانواده و فرار دختر و زن نشات گرفته است . اعتیاد به مواد مخدر صرف نظر از اینکه آینده فرد را خراب می کند جسم انسان را هم نابود می کند . بعضی از مواد مخدر ها توهم زا است که حتی باعث می شود در توهم جنایات هولناکی از جمله قتل را مرتکب شوند .

خاصیت مواد مخدر در ابتدای استفاده برای اولین بار حالت سرور و شادمانی به اودست مبی دهد کم کم عادت می شود و دچار درد می شود . اعتیاد خیلی خطرناک است که مصرف آن برای اولین بار ، مساوی با گرفتار شدن و بدبخت شدن است .
ایشان به مصرف مشروبات الکلی اشاره نمود و گفت: مشربات الکی صرف خوردن یک سی سی از آن عنوان شرب خمر تلقی می شود و مجازات آن ۸۰ ضربه شلاق حدی است .که تمام آن باید کامل اجرا شود .شلاق حدی از مجازات و محکومیت های موثر است و محرومیت اجتماعی دارد که نتیجه آن عدم استخدام در نهاد های انقلابی است .

وی به موضوع خودکشی اشاره نمود و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا به امروز بالغ بر حدود ۱۰ نفر در دو منطقه کوهمره و قائمیه خودکشی کرده است .خودکشی یک معصیت کبیره است . خودکشی کردن هیچ دردی رادوا نمی کند . خودکشی نه تنها مشکلات شماراکمتر نمی کندبلکه بر مشکلات و درد خانواده هم افزوده می شود . قرص انجیر یکی از عوامل خودکشی در منطقه است که وجود آن در بین افراد یا فروش آن جرم است . و این دارو فقط باید دردست کشاورزان باشد که متاسفانه در بین تمامی افراد وجود دارد و خیلی راحت بدست می آید . ودردسترس است .

۶ ایشان درر پایان گفت: بعنوان آینده سازان این مملکت دنبال درس بروید و از اعتقادات مذهبی فاصله نگیرید . تفریحتان مسجد باشد . دراردو های مساجد حضور فعال داشته باشید . با پایگاه مسجد در ارتباط باشید . عمده مشکلات جامعه از بی تقوایی جامعه است اگر انسان اعتقاد داشته باشد که آخرتی وجودد ارد و اعمال آنها در آخرت سنجیده و بررسی می شود دنبال اعمال خلاف نخواهد رفت .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا