اجتماعیاخبار ایراناخبار ویژهسیاسیکازرون

معاون استاندار فارس: پرونده تقسیمات کشوری بسته نشده است

به گزارش چنارنیوز به نقل از ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:‌ این تصور که پرونده تقسیمات کشوری با مصوبه جلسه دهم مهرماه دولت برای آینده بسته شده باشد،‌ تصور نادرستی است و از این رو، انتظار می‌رود فعالان سیاسی اجتماعی از پیش‌داوری خودداری کنند.

سید احمد احمدی‌زاده افزود:‌ با توجه به شاخص‌ها و تحقیقات کارشناسی صورت گرفته،‌ ارتقای فرمانداری شهرستان‌های کازرون و مرودشت به فرمانداری ویژه در جلسه دهم مهرماه هیات دولت مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:‌ ارتقای مناطق در تقسیمات کشوری به عنوان یکی از راهکارهای توسعه بیشتر مناطق کشور مورد توجه بوده است و هر منطقه دارای ویژگی‌ و شاخص ارتقا، بدون شک با طی مسیر کارشناسی ارتقا خواهد یافت.

پیگیری ارتقای شهرستان داراب در مسیر کارشناسی
احمدی زاده در پاسخ به سوالی درباره مطالبه فعالان سیاسی اجتماعی شهرستان داراب در زمینه ارتقای سطح فرمانداری به فرمانداری ویژه اظهار داشت:‌ در سفر اخیر وزیر کشور،  این درخواست به استحضار مقام عالی وزارت رسید و با حمایت استاندار فارس،‌ مقرر شد که این موضوع در فرایند کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت:‌ همه مسئولان خواهان رشد و پیشرفت مناطق تحت مدیریت هستند و از این رو، نباید تردیدی داشت که اگرلازم باشد توسعه یک منطقه مستعد با ارتقای سطح آن در تقسیمات کشوری شتاب گیرد،‌ این موضوع از سوی مدیریت ارشد استان به طور جدی پیگیری و محقق می‌شود.

بازخورد مثبت از مصوبه ۱۰ مهر جلسه هیات دولت
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه با اشاره به ارتقای دو فرمانداری به فرمانداری ویژه و ارتقای هفت بخش استان به شهرستان در جلسه دهم مهرماه دولت، گفت: این اقدام موجی از شادی و خوشحالی را در میان مردم استان در پی داشت.
وی افزود: این مصوبه هیات وزیران در شرایط دشوار مالی فراروی دولت حاکی از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به شتاب‌بخشی به توسعه مناطق مختلف کشور از جمله استان فارس است.
احمدی‌زاده اظهار داشت: مردم استان فارس با هوشیاری نسبت به توطئه‌های احتمالی دشمن، در فرایند تقسیمات کشوری جلوه‌های والایی از همدلی و وحدت را به نمایش گذاشتند که در تاریخ ماندگار شد.
وی گفت:‌ با مصوبه دولت در ارتقای مناطقی در استان فارس،‌ کار و فعالیت شبانه‌روزی برای خدمت به مردم اهمیت دوچندانی یافته است و از این رو،  مدیریت ارشد استان مصمم است که هر چه زودتر مردم این مناطق از برکات ارتقای سطح برخوردار شوند و از این طریق، استان فارس بتواند سهم بهتر و بیشتری را در توسعه  و رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

هیات وزیران در جلسه چهارشنبه دهم مهرماه جاری با ارتقای دو شهرستان و هفت بخش در استان فارس به تحقق این خواسته سالیان گذشته اهالی این مناطق پاسخ مثبت داد.
استان فارس پیش از این ۲۹ شهرستان را شامل می‌شد که با افزوده شدن هفت شهرستان جدید،‌ شمار شهرستان‌های آن به ۳۶ شهرستان افزایش یافت تا از این منظر در کشور رکورددار باشد.
در جلسه هیات وزیران و با تصمیم دولتمردان، خواسته مردم شهرستان کازرون و مرودشت محقق شد و سطح اداره این شهرستان‌ها ارتقا یافت و به صورت فرمانداری ویژه اداره خواهند شد.
علی ربیعی سخنگوی دولت در این باره گفت: در هیات وزیران تصمیم گرفته شد که «کازرون» و «مرودشت» به فرمانداری ویژه تبدیل شوند و علاوه بر آن، هفت فرمانداری جدید در استان فارس در مناطق بیضا، اوز، سرچهان، زرقان، خفر، آباده طشک و کوه چنار ایجاد شد که امیدواریم کمک شود تا استان فارس به دلیل گستره استانی و تشکیلاتی توسعه بیشتری پیدا کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز دهم مهرماه جاری در این باره به ایرنا گفت: بر اساس این مصوبه و بنا به اعلام سخنگوی دولت، بخش آباده طشک به شهرستان بختگان، بخش زرقان به شهرستان زرقان، بخش بیضا به شهرستان بیضا، بخش خفر به شهرستان خفر، بخش سرچهان به شهرستان سرچهان، بخش اوز به شهرستان اوز و بخش قائمیه به شهرستان کوه‌چنار ارتقا یافت.
احمدی‌زاده افزود: علاوه بر این فرمانداری‌های ۲ شهرستان کازرون و مرودشت نیز به فرمانداری ویژه تبدیل شدند.
وی ادامه داد: با تبدیل این ۲ فرمانداری به فرمانداری ویژه، فرماندار شهرستان به عنوان معاون استاندار منصوب می‌شود و تعداد معاونین فرماندار نیز افزایش می‌یابد.
معاون استاندار فارس گفت: مناطق مورد نظر مردم کازرون که خواهان حفظ آن در محدوده این شهرستان بود نیز در محدوده این شهرستان حفظ شد.
احمدی‌زاده تصریح کرد: فرمانداری ویژه تشکیلاتی است که از فرمانداری گسترده‌تر، توانمندتر و بزرگتر است و فرماندار آن شهرستان به عنوان معاون استاندار می‌تواند به عضویت شورای برنامه‌ریزی استان درآمده و در جلسات آن شرکت کند.
او اظهار داشت: همچنین مدیران آن دسته از ادارات شهرستان که مراجعان زیادی دارد نیز به معاون مدیرکل ارتقا می‌یابند که علاوه بر اینکه مراجعه مردم به مرکز استان را بسیار کاهش می‌دهد در وقت و هزینه شهروندان نیز صرفه‌جویی می‌شود.
وی افزود: قطعا پس از ابلاغ رسمی این تغییرات ایجاد شده، سایر مراحل و اقدامات قانونی از جمله انتخاب فرماندار نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا