اجتماعیاخبار ویژهچند رسانه ایفرهنگیکازرونکوهمرهگالری

در اولین جشن گلریزان چنارشاهیجان خیران گل کاشتند

به گزارش چنارنیوز، رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره در جشن گلریزان که با حضور خیرین و مسوولان در حسینیه محمدرسول‌الله قائمیه برگزار شد با اشاره به اینکه این جشن برای اولین بار در حوزه بخش چنارشاهیجان و کوهمره انجام گرفته است اظهارداشت: ۹۰ نفر زندانی غیر عمد داشتیم که از ظرفیت قانون وخیران استفاده کردیم آنها را آزاد کردیم که از این تعداد تنها ۱۳ نفر دیگه داریم که نتوانستیم آزاد کنیم.

دکتر تورج دالکی با بیان اینکه این ۱۳ نفر در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان بدهکار هستند گفت: امروز با استفاده از ظرفیت خیرین در کمک به آزادی این زندانیان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: زندان در دین اسلام پیش بینی نشده و از زندان برای مجرمین خطرناک و کسانی که امنیت اجتماعی را به خطر می اندازند و خطرناک هستند استفاده می‌کنیم.

دکتر دالکی گفت: زندان کردن یک نفر خانواده را از هم می پاشد و در این مکان در جمع شما حاضر شدیم که بدون تعارف هر عزیزی در توان خود کمک کند و بعد از سفره افطار تعدادی از زندانیان را به پای سفره خانواده خود برگردانیم.

حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی بخش چنارشاهیجان و کوهمره قدردانی کرد و افزود: اقدامی که خیرین انجام می‌دهند اقدامی خداپسندانه و ماندگار است به طوری که نه زندانیان، نه خانواده‌های زندانیان و نه خدمتگزاران مردم در دستگاه قضایی لطف و محبت خیرین و مردم را فراموش نمی‌کنند.

امام‌جمعه قائمیه در ادامه، ترویج فرهنگ خیر و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را نیز خواستار شد و گفت: به کمک مردم، نهادهای فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها می‌توانیم در ترویج این معروف اقدامات خوبی انجام گیرد.

کرامت‌اله عزیزی رئیس اداره زندان‌های کازرون با بیان اینکه ۱۳ محکوم مالی غیر عمدی در چنارشاهیجان داریم اظهارداشت: با کمک خیرین ۱۵ نفر دیگر توسط خیرین خارج از جشن گلریزان آزاد شدند.

وی گفت: ۵۵۰ نفراز محکومان جرائیم غیر عمد در شهرستان شامل عفوشدند که تاکنون ۴۵۰ نفر آنها آزاد شدند .
عزیزی در گفتگو با چنارنیوز از کمک ۴۳ میلیون تومانی خیران در جشن گلریزان بخش چنارشاهیجان خبرداد.

عکاسی:حسین کیانیان و علیرضا فرهمند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا