اخبار ویژهبخش هاکازرونکوهمره

شبکه بهداشت قائمیه فعالیت خود را آغاز و پذیرای خدمت به مردم است

رئیس اداره شبکه بهداشت قائمیه در گفتگو با چنارنیوز:

شبکه بهداشت قائمیه فعالیت خود را آغاز و پذیرای خدمت به مردم است/ بیمارستان قائمیه به زودی به بهره برداری خواهد رسید

خسرو شریف زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهر قائمیه در گفتگو با خبرنگار چنار نیوز با بیان اینکه ۸۵درصد ساختمان بیمارستان پیشرفت فیزیکی داشته است اظهار  داشت:بیمارستان قائمیه که زیر مجموعه ای از شبکه بهداشت و درمان است با کمک مسئولین و مدیران به صورت جدی در حال ساخت میباشدو در اولین فرصت به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت:راه اندازی بیمارستان باعث رضایتمندی زیادی برای مردم و یک واحد ضروری برای بخش خواهد بود و ما هنگام بهره برداری  بیشتر وقتمان را برای بیمارستان صرف خواهیم کرد.

شریف زاده  با بیان اینکه شبکه بهداشت هر شهرستان از یک واحد ستادی ویک واحد اجرایی تشکیل شده بیان داشت: واحد ستادی کارشان پشتیبانی از واحد اجرایی ، مداخله و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات بهداشتی شهرستان یا شهر می باشد.

رئیس شبکه  تصریح کرد:شبکه بهداشت و درمان قائمیه چون به صورت کامل از نظر مالی و نیروی انسانی استخدام از شهرستان ندارد آن را تحت عنوان منطقه میشناسند اما ساختاری مشابه با شبکه بهداشت و درمان باید داشته باشد .

وی افزود: ما حدود یک ماه بیشتر تمام نیروها را بررسی و کم و زیاد  کردیم و از جاهای دیگر نیرو آوردیم ویک ترکیب  به بهترین حالت که بتوانیم ساختار منطقه را شکل دهد مشخص کردیم و به همه نیرو ها  وظایف و حوزه کاریشان را ابلاغ کردیم تا رسماً شروع به کار کنند.

شریف زاده با بیان اینکه سرپرست شبکه بهداشت قائمیه است مجموعه واحدهای فعالیتی شبکه را بیان کردند:واحدتوسعه ، واحد بهداشت خانواده و بهداشت مدارس ، بهداشت محیط، حرفه ای ،سلامت ، روان ، تغذیه ، واحد جلب مشارکت های مردی و واحد آمار است همه این واحدها زیر مجموعه ی ستاد مرکز بهداشت شهر است.

وی ادامه داد:کلیه خدمات بهداشتی برای تمام افراد مختلف در قالب بسته های خدمتی که جدیداً در طرح تحول نظام سلامت ابلاغ شده پیگیری و به مرحله اجرا میگذارند.

وی اظهار کرد:  خانه های بهداشت که حدود بیست خانه است زیر مجموعه واحد بهداشتی روستایی ما هستند که به صورت شبکه ای از سطح بالا به پایین ترین سطح خدمات را ارائه می دهند.

وی ادامه داد:بیشتر فعالیت های شبکه نیاز است در سامانه مربوط به خودشان ثبت شود و زیر ساخت ها کمک به همکاران میکند تا با کمترین مشکل بتوانند این خدماتی که ارائه می دهنددر سامانه تخصصی هر واحدی ثبت کنند.

شریف زاده با بیان اینکه از گاو کشک تا انارستان حوزه تحت پوشش شبکه قائمیه است برای طرح نیرو بیان کرد:منطقه قائمیه منطقه خاصی است و از همه اقوام و قومیت گوناگون در آن است ما از همه اقشار  و همه گروه ها استفاده کرده ایم و ما گروهی که انتخاب کرده ایم از تمام مراکز تابعه و خود مرکز است.

وی با بیان اینکه یک شبکه بهداشت حدود شش ماه  تا یکسال طول میکشد که راه اندازی و مستقل شود اظهار داشت:حمایت های مسئولین و کارکرد ما باعث میشود که دانشگاه به این نتیجه برسد که ساختار مصوبش را اعلام کند و تشکیلاتش که مصوب شد نیروهایی که نیاز است جذب خواهد شد و بلافاصله از لحاظ مالی هم باید استقلالش را اعلام بکند که در این صورت یک شبکه مجزا خواهیم شد.

رئیس شبکه بهداشت گفت:شبکه بهداشت قائمیه کار خود را آغاز کرده و مراجع کنندگان میتوانند به ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان قائمیه  در هتل انتظاری در جاده نورآباد رجوع کنند.

شریف زاده با بیان اینکه  چند سال است که جذب نیرو در سیستم های دولتی منع شده است اظهار کرد:ما جذب نیرو نداشتیم و اگر جذب هم صورت گرفته به صورت موردی و با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی مجوزهایی صادر شده اما بیمارستان و شبکه که تشکیلات مصوبی دارد برای اخذ نیرو حتما باید به مراحل خاصی برسد.

وی  در مورد نیروهای جذب شده در بیمارستان قائمیه گفت: نیروهایی که در مرحله اول جذب می کند حتماً با شرایط برابر از طریق آزمون و اینکه بعضی ها اعلام میکنند نیرو از قبل گرفتند این مسائل برداشت مردم است و نیروها دقیقاً در آزمون ثبت نام کرده اند و رقیب داشتند و ازلحاظ نمره، بارعلمی بیشتر داشته اند و در آزمون قبول شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا