امام جمعه

مجموعه هیئات امسال باید پرشورتر و پررنگتر از سال‌های گذشته محرم را آغاز کنند

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز نمازجمعه ضمن گرامی داشت ایام محرم الحرام، سوگواری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان نمودند: چگونه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، چه بگوئیم که تغییری حاصل بشود که اولین نکته آن اینست که خودمان ابتدا باید عمل کنیم و بعد به دیگران تذکر دهیم، رهبری به ائمه جمعه فرمودند شش روز خودتان عمل کنید و یک روز تذکر دهید.

امام جمعه کوه‌چنار سبک و سیره برخورد با شخصی که منکر را انجام داده را تشریح نمودند و با ذکر جمله ای از رهبری که فرموند زن با شرف ایرانی یکی از مهمترین ضربه ها را که به غربی ها زد همین موضوع عفاف و حجاب بود، اگر زن از قید شرعی دست برداشته بود امروزه آنها روی این موضوع این‌همه هزینه نمیکردند، غربی ها با ترفندهای مختلف سعی در ترویج بی بندوباری دارند، افرادی را اجیر می‌کنند تا بیایند و لباس‌هایی را بپوشند و برهنگی را وارد جامعه کنند، لکن حقیقتا امر به معروف و نهی از منکر صرفا مخصوص امام جمعه، سپاه، نیروی انتظامی نیست، این متعلق به همه مومنین و مردم است.

ایشان در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد نمازجمعه که فرموند خطبه ها باید پرمغز باشد، خطبه و خطیب جمعه سخنگوی انقلاب است، شبهه پراکنی دشمنان نسبت به نمازجمعه و محور حضور مردم در نمازجمعه را از جمله نکات مهم بیانات ایشان عنوان و تاکید کردند: حضرت آقا نمازجمعه را یک فریضه صد در صد استثنایی دانستند که دو عامل اساسی حیات طیبه را به هم‌ گره میزند، اینکه مومن بر خودش واجب بداند در نمازجمعه شرکت کند، برکت نمازجمعه همراهی ذکر است و دیگری استقرار این حادثه است که آمیختگی معنویت با سیاست از مهمترین عواملی بود که ایشان ذکر نمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در ادامه به نکات دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نمازجمعه پرداختند که مجموعه نباید به سمت اقتصاد حرکت کند، روحانیت، حوزه‌های علیمه، مساجد اینها مردمی هستند و مردم باید آنها را اداره کنند، نمازجمعه ای که بخواهد دست اداری و امثالهم در آن ورود کند ماندگار نیست باید مومنین و مردم بگویند مجموعه ما هست و بخواهند برای دین خود هزینه و خرج کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با پوتین و اینکه فرمودند جنگ یک‌ مقوله خشن و سخت است و ایران مخالف کشتار و خونریزی است لکن، اگر روسیه در قضیه اوکراین ورود پیدا نمی‌کرد با پیشروی ناتو و تصاحب کشورهای همسایه شمالی ما، جمهوری اسلامی را محاصره میکردند، امروزه شاهدیم فرودگاه افغانستان را تحویل اسرائیل میدهند، اینها هدفشان ایران است لذا باید هوشیار بود.

خطیب جمعه کوه‌چنار تصریح نمودند در دیداری که با آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم داشتیم بیان شد وضعیت اقتصادی مردم بد است کار جدی انجام دهید، انصافا نسبت به آقای رئیسی عرض میکنم کسی که با این توکل، همت و خطر بیاید و در صحنه کار را مدیریت کند جای تقدیر دارد، ایشان گفتند: فقط در یک‌ مورد مردم عزیز بدانند که ما بابت بدهی دولت قبل ماهیانه ۱۲ هزار میلیارد تومان باید پرداخت کنیم، اینها رقم سنگینی است، خیلی چالشها و ناهنجاری های دولت قبل بوده که همه را دارند مدیریت و انشالله حل می‌کنند.

پیش از خطبه ها جناب سرهنگ امیری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کوه چنار به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در سخنانی با اشاره به اینکه امروز دشمن در فضای حقیقی و مجازی تلاش می‌کند اثرات سو خود را بگذارد و برای مردم و جوانان ما برنامه دارد افزود:. همیشه از ظلم یزیدیان که ظلم آشکار است سخن گفته شده؛ اما ظلم عظیم‌تری در این حادثه هست که اغلب مغفول می‌ماند و آن ظلم کوفیان مدعی پیروی از امام است.

شاید فلسفه اصلی غیبت امام زمان(عج) هم نه ظلم ظالمان، بلکه ظلم پیروان باشد. یادمان باشد که کوفیان نخستین گروهی هستند که بر امام حسین(ع) گریستند، پس هر گریه‌ای ارزش ندارد.

اگر انسان هنگامی که باید از حق دفاع کند، دفاع نکند و سکوت کند آن هم به هر بهانه ای فردای شهادت امام حسین، گریه کردن که هیچ، قیام توابین به راه انداختن نیز سودی ندارد. کوفیان دو دسته بودند؛ یک دسته به امام نامه نوشتند و از او دعوت کردند و یک دسته نامه ننوشتند. هر کدام از این دو دسته با وقوع حادثه عاشورا به سه دسته تقسیم شدند؛ یا به یاری امام شتافتند یا به جنگ با امام برخاستند ‌یا سکوت کردند، اگر حق را می بینید و سکوت می کنید در جبهه باطل هستید. خواص و عوام همه حق را بگویند و تذکر دهند تا جامعه اصلاح شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تصریح کرد: می خواهند بی حجابی را چیز عادی جلوه دهند. کم کم ذائقه فرزندان ما را تغییر میدهند، مسوولین هم باید حساس‌تر برخورد کنند، امروزه ستادی در شهرستان شکل گرفته با مدیریت امام جمعه محترم، از همه مردم، مومنین و مسوولین درخواست داریم پای کار بیایند.

ایشان اولین و زیباترین درس قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: اگر تذکر لسانی در جامعه برقرار باشد، قطعا هیچ منکری در اجتماع رشد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: صدور هشدار قرمز برای بارش شدید ۴ روزه و موسمی در استان فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا