دیگر

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری بخش چنارشاهیجان و کوهمره که با حضور ائمه جمعه قائمیه و بالاده، فرماندار، بخشداران چنارشاهیجان و کوهمره و مرکزی و بالاده، مسوولان شهرستان و استان و اقشار مختلف مردم در حسینیه محمد رسول الله محله ساسانی آباد قائمیه برگزار شد با اشاره به تغییرات دستگاه قضا اظهار داشت: به دوران تحول در قوه قضائیه رسیدیم.

سیدعبدالنبی نجیبی با بیان اینکه امروز جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد، گفت: در مقعطی قرار داریم که باید امور و همه تصمیمات از صلابت و جزمیت علمی و عزم عملی برخوردار باشد.

وی با تشریح خصوصیات مدیر انقلابی گفت: فرد انقلابی مشکلات آن را خسته نمی‌کند.

معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس ادامه داد: انقلابی بودن به معنای انجام کارهای تند نیست بلکه به معنای خستگی ناپذیر بودن مدیر است.

نجیمی با بیان اینکه کسی که انقلابی نیست جایگاهی در دستگاه قضا ندارد تصریح کرد: هیچ فضیلتی بدون زحمت بدست نمی آید و اگر مسولیتی قبول کردیم باید شبانه روز تلاش کنیم.

معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس با اشاره به موضوع تکریم مرتبطان و مراجعان به دستگاه قضایی گفت: خدمت باید بی چشم داشت داشته باشد و تکریم ارباب رجوع در سرلوحه کار خود قرار دهیم چون که مردمی بودن حوصله می خواهد.

وی افزود: در مقابل جرائم اجتماعی صلح و سازش باید انجام شود و در جرائم خاص و امنیتی بدون اغماض و قاطع برخورد می شود.

نجیمی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دستگاه قضا در این دو بخش مواد مخدر است اظهارداشت: کشت و توزیع مواد مخدر به عنوان پدیده شوم وجود دارد که البته معدود افراد خاصی این کار را می کند.

معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان فارس ادامه داد: باید تلاش شود در این دوره چهره این دو بخش از این پدیده زدوده شود.

وی تصریح کرد: ما همه کارگزار انقلاب اسلامی هستیم که باید وفاق را در جامع ترویج دهیم.

حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه در این آیین با اشاره به بیانیه دوم انقلاب اظهار داشت: هدف اصلی گام دوم انقلاب در کلام رهبری عدالت است.

وی با بیان اینکه در توصیه های رهبر توصیه چهارم حول مبازه به فساد و عدالت است گفت: اگر عدالت جاری شد انسان ها دلگرم به زندگی هستند.

حجت الاسلام انصاری به انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: شیرینی عدالت با تغییراتی که در حال انجام است را بهتر لمس می‌کنیم.

امام جمعه قائمیه تغییرات در دستگاه قضایی توسط آیت‌الله رئیسی را طبق فرمایشات قرآنی دانست و گفت: رسالت پاک سازی را از خود قوه قضایی شروع و با اقتدار با روحیه انقلابی شروع به پاک سازی گرفته شده است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه روز تودیع و معارفه امروز برای ما سخت و نگران کننده است گفت: از زحمات و خدمات دکتر دالکی تقدیر می کنیم.

دکتر دالکی در این آیین با تشریح خدمات انجام گرفته در طول چهارسال ریاست خود اظهارداشت: ورودی های پرونده در دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره از ده شهرستان استان فارس بیشتر است.

رئیس پیشین دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره گفت: در این مدت ما در بین مردم قضاوت کردیم و اکنون مردم ما را قضاوت می‌کنند.

داریوش دهقان فرماندار شهرستان کازرون یکی از بخش های مهم در نظام را دستگاه قضایی دانست و اظهارداشت: دشمنان در تلاش هستند دستگاه قضا را بد و ناامید کنند جلوه دهند که باعث دلسردی مردم شوند.

وی خواستار مبارزه با دلال اداری شد و افزود: نباید در سیستم اداری دلال بازی وارد شود و باید با ناعدالتی مبارزه کنیم.
دهقان از مدیران شهرستان خواست که مردمی باشند و افزود: در اتاق مدیران باید باز باشد و مردم بتوانند به راحتی با آنها در ارتباط باشند

در پایان این آیین از زحمات دکتر تورج دالکی تقدیر و حمید تقی زاده به عنوان رئیس جدید دادگستری بخش چنارشاهیجان و کوهمره معرفی شد و همچنین رضا حسن زاده به عنوان سرپرست دادستان عمومی و انقلاب دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره منصوب گردید.

خبرنگار: ایمان احمدی

عکاس: حسین کیانیان و علیرضا فرهمند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا