آموزشاخبار ایراناخبار ویژهبخش هافرهنگیکازرونکوهمره

طرح سنجش سلامت نوآموزان پایه اول ابتدایی اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در قائمیه برگزار شد .
رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه در پازدید از پایگاه سنجش سلامت منطقه گفت: بر اساس پیش بینی ها، با اجرای این طرح نزدیک به هزار نفر از دانش آموز برای ورود به دبستان در سال تحصیلی جدید مورد سنجش سلامت قرار می گیرندکه در یک پایگاه انجام می شود .

سید قاسم تقوی گفت: در این طرح دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می گیرند.

تقوی یادآور شد: اولیا نوآموزان پایه اول ابتدایی برای انجام سنجش نوآموزان خود می توانند به نزدیکترین آموزشگاه محل سکونت مراجعه تا اقدام لازم برای معرفی فرزند آنان به پایگاههای سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی انجام شود.

وی تاکید کرد: در طرح سنجش سلامت برای هر کودک پرونده سلامت تشکیل می شود که وجود این پرونده برای نام نویسی در پایه اول ابتدایی الزامی است.

رییس اداره آموزش و پرورش قائمیه بیان کرد: با بررسی ها و آزمایش های انجام شده در پایگاه های سنجش سلامت، ادامه تحصیل دانش آموزان در آموزشگاه های عادی یا استثنایی مشخص می شود.

تقوی همچنین شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: این طرح هرساله با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی درسراسر کشور اجرا می شود.
وی بیان داشت نو آموزانی که در این طرح مشکوک به مشکل شناخته شوند جهت ارزیابی های ویژه به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند.

گفتنی است که طرح نوآموزان طرحی است که برای نوآموزان بدو ورود به کلاس اول پس از معاینات شرایط برای ورود به مدارس عادی و استثنایی را شامل می شود.

وی از کارشناسان محترم پایگاه خواست تا دقت لازم رادر انجام معاینات داشته باشند و با سعه صدر و با آرامش دانش آموزان مشکل دار را شناسایی و به متخصص مربوطه معرفی نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا