فرمانداری

بررسی مسائل و مشکلات عشایر منطقه ماهور شکستان

سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار به همراه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوه‌چنار، رئیس امور عشایر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون جهاد کشاورزی از منطقه عشایری ماهور شکستان به منظور بررسی مشکلات از نزدیک و به صورت حضوری دیدار و مشکلات ، گرفتاریها و نیازمندی ها را بررسی و در جهت رفع و گره گشایی هم اندیشی ، پی گیری و اقدام شد.

فرماندار شهرستان کوه‌چنار در این بازدید با بیان اینکه اگر هر دستگاه اجرایی در ارتباط با عشایر سهمی برای خدمت به این قشر قائل باشد ، بسیاری از مشکلات آنان حل می‌شود تصریح کرد: لازم است دستگاه های اجرایی مرتبط نسبت به ارائه برخی خدمات جانبی به این قشر با امور عشایر همکاری کنند.

بررسی مسائل و مشکلات عشایر منطقه ماهور شکستان

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی منسجم در حوزه عشایر و دیده شدن آنان در توزیع امکانات افزود: احداث آب نما، مخازن ذخیره آب آشامیدنی،احیای چشمه ها تدارک ماشین آلات ویژه مرمت و بازگشایی جاده عشایر حومه از نیازهای این قشر زحمتکش است.

وی تاکید کرد: عشایر با وجود سختی های فراوان همچنان فرهنگ اصیل قناعت و ساده زیستی را حفظ کرده اند و در حال نقش آفرینی در زمینه تولید محصولات دامی هستند به همین علت همه دستگاه های اجرایی باید برای بهبود شرایط زندگی آنان تلاش کنند.

بررسی مسائل و مشکلات عشایر منطقه ماهور شکستان

فرماندار شهرستان کوه‌چنار در خصوص وضعیت آب عشایر منطقه این شهرستان افزود : نیازمند افزایش اعتبارات عمرانی ویژه و تعریف پروژه تامین آب در این مناطق هستیم

هاشمی گفت: اخلاق نیکو و سخاوت در مهمانوازی های عشایر باعث تاثیر عمیق اجتماعی این قشر شده و این امر ظرفیتی ارزشمند در برنامه ریزی های مبتنی بر توسعه در عرصه گردشگری و اشتغال است.

عشایر منطقه ماهور شکستان نیز از نزدیک به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا