اجتماعیاخبار ایرانفرهنگیمذهبی

نابغه قرآنی کشور اهل چنارشاهیجان از آرزوی دیدار با رهبر می‌گوید

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حافظ کل قرآن روشندل و معلول جسمی حرکتی که با این وضعیت جسمی موفق شده است، کل قرآن را به‌صورت شنیداری حفظ کند، این روزها آرزوی دیدار با مقام معظم رهبری را دارد.

به گزارش چنارنیوز به نقل از ایکنا، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس، یک چهره آشنا در صحن حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) نظرم را جلب کرد.
اصغر کاویانی، حافظ کل قرآن روشندل و معلول جسمی حرکتی که با این وضعیت جسمی موفق شده است، کل قرآن را با همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان به‌صورت شنیداری حفظ کند در صف انتظار متسابقان قرار داشت.
وی که در اسفندماه سال ۹۵ همراه با خواهرش، سمیه که او نیز چنین وضعیتی داشته و موفق به حفظ اجزای مختلف قرآن شده است، به‌عنوان یکی از نوابغ قرآنی جهان اسلام در همایش ملی «ریحانهالنبی» تجلیل شد، یک چهره آشنا در میان جامعه قرآنی محسوب می‌شود.
دقایقی را با این نابغه قرآنی که علی‌رغم نبود امکانات و محرومیت شدیدی که به لحاظ مالی در آن به سر می‌برد و در یکی از روستاهای دورافتاده بخش چنار شاهیجان شهر قائمیه به همراه پدر و مادرش پیر و فرتوتش زندگی می‌کند، هم‌کلام شدیم. البته پیش از این‌ها نیز ایکنا با حضور در منزل این نوابغ قرآنی پای سخنان آن‌ها نشسته است.
اصغر کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: امسال برای دومین بار است که در رشته حفظ کل قرآن مسابقات قرآن اوقاف شرکت می‌کنم ولی سال گذشته موفق به کسب رتبه‌ای نشدم.
وی افزود: مسلماً همه می‌دانند حفظ قرآن حتی برای افرادی که به لحاظ جسمی سالم هستند هم آسان نیست و نیاز به ‌همت و پشتکار فراوانی دارد اما به برکت و نور قرآن و همچنین عنایت خداوند متعال و با همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان من و خواهرم با این وضعیت جسمی موفق شدیم آیات وحی را حفظ کنیم.
کاویانی در پاسخ به اینکه پیش از این‌ها درباره آرزوهایش با ایکنا و رسانه‌های مختلف سخن گفته است، اما اکنون چه آرزویی دارد، گفت: اکنون بزرگترین آرزوی من این است که به دیدار مقام معظم رهبری نائل شوم. سال گذشته مرا برای اجرای یک محفل انس با قرآن در یکی از روستاهای خنج دعوت کردند و در آنجا یکی از حافظان کل قرآن کریم به من گفت که اگر حافظ کل قرآن کریم باشم، می‌توانم به دیدار مقام معظم رهبری نائل شوم.
وی ادامه داد: اما من راه اینکه چگونه می‌توانم به این آرزوی خود دست یابم نمی‌دانم و نمی‌دانم باید با چه کسانی صحبت کنم و یا حتی چه کسانی متولی این امر هستند لذا استدعا دارم تا این آرزوی من به گوش مسئولان این امر برسد تا شاید آرزویم برآورده شود.
کاویانی در عین حال این نکته را یادآور شد که تاکنون بارها از رسانه‌های مختلف از ما گزارش تهیه شده است به عنوان مثال صدا و سیمای فارس تاکنون دو بار در منزل ما حضور یافته و سخنان ما را شنیده است و ما هم بارها و بارها از مشکلات خود به خصوص مشکلات معیشتی خود گفته‌ایم اما هیچ فرجی در کار ما حاصل نشده است.
این حافظ کل قرآن کریم اضافه کرد: آنچه که شنیده‌ام طبق قانون به معلولان یک خانه می‌دهند اما ما حتی از این مسئله هم محروم هستیم و در یکی روستاهای دور افتاده و به دور از تمام امکانات زندگی می‌کنیم.
وی در پایان با اشاره به برگزاری این مسابقات تأکید کرد که من به سهم خودم تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم در مسابقات هم خوش بدرخشم، گرچه وضعیت من حتی به لحاظ دسترسی به امکانات، کلاس‌های تخصصی و اساتید برجسته این فن، با وضعیت سایر متسابقان متفاوت است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا