اجتماعیبخش هاچند رسانه ایسیاسیگالری

دیدارهای چهره به چهره مسوولان با مردم روستاها در بخش چنارشاهیجان

به گزارش چنارنیوز، در آستانه هفته دولت به ابتکار فرماندار شهرستان کازرون هفته دولت در این شهرستان دوهفته اجرا می‌شود که مسوولان طی هفته اول با مردم چهره‌ به چهره دیدار و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی می‌کنند.

قطعاً رسیدگی به امور مردم و رفع مشکلات مرتبط از دور و تنها با جلسات اداری ممکن نیست و از طرفی مردم روستاها نیز همیشه و هروقت امکان حضور در ادارات و بیان مشکلات خود با مسؤولان را ندارند. در همین راستا بازدید از روستاها بهترین فرصت برای رفع مشکلات روستایی است.

البته این بازدیدها نباید تنها در قالب سخنرانی و تبلیغ باشند، بلکه بررسی موارد و تلاش برای رفع آن‎ها نیاز اصلی روستانشینان است. درست همان کاری که فرماندار شهرستان کازرون نسبت به آن تأکید و از حضور صوری اجتناب می‌کند.

با این وصف امید می‌رود این نگاه متفاوت فرماندار شهرستان کازرون الگو و انگیزه‎ای باشد برای مدیران دستگاه‌های اجرایی تا حضور در میان مردم را بیشتر تجربه کرده و خود را از جنس مردم بدانند و در رفع مشکلات مرتبط، هر آنچه مختص به حوزه شهرستان است انجام دهند.

در همین راستا بخشدار چنارشاهیجان به همراه مسوولان بخش و شهرستان از روستاهای حکیم باشی بالا، تل‌کوشک، جهادآباد و جعفرآباد بازدید و از نزدیک مشکلات را بررسی کرند.

مشکلات روستاها در حوزه‌های آب، راه، مخابرات، فرسوده بودن مدارس، طرح هادی و موارد دیگر است که با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، بررسی و تا جایی که امکان داشته باشد در رفع آن‌ها کار می‌شود.

اسکندر معصومی بخشدار چنارشاهیجان در حاشیه این دیدارها به خبرنگار چنارنیوز گفت : امروزه برنامه ریزی و مدیریت در مناطق روستایی که بر عهده دهیاری ها می باشد ،بایستی به گونه ای تنظیم شود که علاوه بر ارائه خدمات مناسب به توسعه اجتماعی  و افزایش نقش مردم در اجرای برنامه های مختلف نیز منجر شود.

معصومی اظهار کرد : دهیاریها با حداقل امکانات مالی و نیروی انسانی خدمات مطلوبی داشته و نقش عمده ای در توسعه روستایی ایفا نموده اند که تداوم این مسیر با همکاری و همراهی بیشتر وبهره مندی از تمام ظرفیت ها امکان پذیر است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به مناطق روستایی به عنوان قطب تولید و خودکفایی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا