آموزشاجتماعیاخبار ایران

تشریح نحوه نمره دهی دروس آموزشی پایه دوازدهم

به گزارش چنارنیوز، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی، گفت: امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم روز ۱۷ خرداد آغاز خواهد شد. برنامه امتحانات نهایی بر روی سایت وزارت آموزش و پرورش و سایت سنجش آموزش و پرورش موجود است و دانش آموزان می‌توانند این برنامه را مشاهده کنند.

او در ادامه بیان کرد: در داخل مدارس هم برنامه امتحانات نهایی به مدیران مدارس و مدیران مناطق ارسال شده است.

ساکی افزود: آموزش ما با توجه به شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد یک بخش تا هفته اول اسفند بود که حدود ۸۰ درصد منابع درسی در کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که به صورت مجازی و غیر حضوری توسط معلمان به دانش آموزان آموزش داده شد. ۸۰ درصد اول را برای همه دانش آموزان مبنا قرار دادیم و ۱۶ نمره از این ۸۰ درصد طرح می‌شود. برای بخش باقیمانده دو نوع سوال طرح می‌شود به این صورت که ۴ نمره از ۲۰ درصدی که به صورت غیر حضوری تدریس شده و ۴ نمره هم از همان ۸۰ درصد قبلی که دانش آموزان حضوری آموزش دیده اند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، گفت: در صورتی که دانش آموزان بر باقیمانده دروس (۲۰ درصد) تسلط دارند می‌توانند به سوالات آن ۲۰ درصد پاسخ بدهند و برای جلوگیری از تضییع حق دانش آموزانی که دسترسی به هیچ یک از روش‌های آموزش غیر حضوری نداشته اند امکانی فراهم شده که به سوالاتی که از ۸۰ درصد منابع درسی و با نمره ۱۶ است پاسخ دهند.

ساکی تاکید کرد: هم دانش آموزانی که دسترسی به آموزش‌های مجازی داشتند و هم دانش آموزانی که دسترسی به آموزش‌های غیر حضوری نداشته اند می‌توانند در امتحانات نهایی با امکانی که فراهم شده ۲۰ نمره را کسب کنند.

منبع/باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا