بخش هاکوهمرهمحیط زیست

کشف و انهدام کوره های زغال در بخش کوهمره نودان

به گزارش چنارنیوز، مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون (بخش چنارشاهیجان) در جریان ماموریت حفاظتی و وظیفه ذاتی خود که مشتمل است بر حفظ،احیاء،اصلاح، توسعه و بهره برداری از جنگلها و مراتع ؛ در راستای حفاظت از درختان طبیعی و جلوگیری از قطع آنان و تهیه ذغال غیرمجاز که برابر مواد ۴۲ و ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع جرم می باشد؛ در منطقه جنگلی کوهمره نودان روستای بورنجان ، تعدادی کوره بشکه ای ذغال فعال را مشاهده که در محل اقدام به تخریب و منهدم نمودن بشکه های کوره موصوف نموده و نسبت به متخلفین پرونده تخلف تنظیم که تحویل محاکم قضایی میگردد.

همراهان گرامی توجه داشته باشند که ماده ۴۲ و ۴۹ قانون پیش گفته به شرح ذیل میباشد.‌

ماده ۴۲ : تهیه چوب و هیزم و ذغال و بریدن و ریشه‌کن کردن درختان و نهال‌ها در منابع ملی شده و متعلق به دولت و همچنین در توده‌های جنگلی‌ … ممنوع است این قبیل فرآورده‌ها به نفع سازمان جنگلبانی ضبط می‌شود و متخلف … به حبس تا شش ماه محکوم خواهد شد. در تمامی موارد عین مال نیز ضبط … خواهد شد.

ماده ۴۹: استفاده از کوره ذغال موجود یا احداث کوره ذغال جدید در جنگل یا مجاور آن مستلزم داشتن پروانه از سازمان جنگلبانی می‌باشد و متخلف به یک ماه تا شش ماه حبس تأدیبی محکوم خواهد شد.

تبصره – سازمان جنگلبانی مجاز خواهد بود که کوره‌های ذغال … را خراب نماید.

بدینوسیله آمادگی خود را از هرگونه گزارش در خصوص وقوع تخلف در اراضی منابع ملی از طریق تماس تلفنی ۱۵۰۴ اعلام می نماییم./مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا