اخبار ویژهدیگرکازرون

کشف ۱۷۶ کیلو گرم گوشت فاسد در کازرون

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کازرون گفت: ۱۷۶ کیلوگرم گوشت گاو غیربهداشتی از قصابی غیرمجاز کنار جاده‌ای در کازرون کشف شد.


به گزارش چنارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کازرون، میلاد کاظمیان سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کازرون با اشاره به کشف و ضبط ۱۷۶ کیلوگرم گوشت فاسد در این شهرستان اظهار داشت: از این مقدار ۱۶۰ کیلوگرم گوشت از لاشه گاو و مقدار ١۶ کیلوگرم از جنین گاو فاقد هویت، دارای علایم گندیدگی، فساد و غیر قابل مصرف از قصابی کنار جاده‌ای کشف شد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کازرون گفت: با هماهنگی که با دادستان عمومی و انقلاب دادگاه چنارشاهیجان و کوهمره انجام شد گوشت معدوم و پرونده متهم نیز به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

وی از مردم خواست تا از خرید گوشت بدون مهر و نشان دامپزشکی از قصابی‌های حاشیه جاده‌هل خودداری کنند و تاکید کرد: خریداری گوشت از قصابی‌های کنار جاده‌ای به‌دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و عدم نظارت دامپزشکی سلامت مردم و مصرف کنندگان را تهدید می‌کند.

سرپرست دامپزشکی کازرون گفت: برخی افراد سودجو دام‌ها را در فضایی غیر بهداشتی و به صورت غیرمجاز در جاده‌ها و مسیرهای تردد کشتار می‌کنند و مردم نیز به‌خاطر اینکه گوشت‌ها تازه و یا قیمتی ارزان‌تر از بازار دارد از آنها خریداری می‌کنند.

کاظمیان ادامه داد: قصابی‌های غیرمجاز در کنار جاده‌های ارتباطی شهرستان کازرون از طرفی موجب اشتغال و رونق بازار شده و از طرف دیگر این دام‌ها بدون هیچگونه نظارت و تاییدیه سلامت از دامپزشکی به مردم عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم فکر می‌کنند اگر در حضور خودشان دام به صورت زنده کشتار شود قطعا گوشت سالم‌تری دارد، در صورتی که این فرهنگ غلط و تصور اشتباه است.

سرپرست دامپزشکی شهرستان کازرون ادامه داد: گوشت و لاشه مبتلا به تب مالت هیچگونه علائمی ندارد و مصرف گوشت تازه آن خطرناک است  در حالی که اگر همین دام در کشتارگاه ذبح شود، لاشه آن به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه کشتارگاه نگهداری می‌شود که در لاشه شرایط خاصی ایجاد می‌شود که عامل بیماری در لاشه از بین می‌رود و خطری برای مصرف کننده ندارد.

کاظمیان با بیان اینکه اداره دامپزشکی شهرستان کازرون آماده گزارش‌های مردمی است، گفت: مردم می‌توانند با شماره ۱۵۱۲ یا ۴٢٢٢٧۶٢٣ به این اداره گزارش خود را درمیان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا