اخبار ویژهامام جمعه

استاندار شهرستان‌ های نوپا را حمایت کند

امام جمعه کوه‌چنار گفت: انتظار ما از استاندار جدید حمایت و برنامه ریزی همه جانبه در رفع مشکلات و موانع در شهرستان‌های محروم و نوپا است.


به گزارش چنارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کوه‌چنار، حجت الاسلام سید محمد علی شهیم در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به تعیین استاندار فارس اظهارداشت: سابقه ایشان برای همه سیاسیون معلوم و مشهود است.

وی گفت: انتظار ما از استاندار جدید حمایت و برنامه ریزی همه جانبه در رفع مشکلات و موانع در شهرستان‌های محروم و نوپا است.

امام جمعه کوه‌چنار خواستار تسریع در ساخت هرچه سریع‌تر سایت اداری و استقرار ادارات در شهرستان شد و گفت: راه‌های بین شهری خصوصا این شهرستان که چهار راه مواسلاتی است باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

شهیم گفت: ناحیه صنعتی که شوربختانه افرادی سودجو این زمین‌ها را در اختیار گرفتند و حتی حاضر نیستند خودشان فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری کنند هر چه سریعتر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه امسال هم انجیر و مرکبات ما خام فروشی می‌شود و سود آن به شهرستان‌های دیگر می رود خواستار ایجاد بسترهای لازم برای فراوری محصولات کشاورزی در شهرستان شد.

خطیب جمعه کوه‌چنار با بیان اینکه به مسأله‌ى «تبیین» اهمّیت بدهید چون خیلى از حقایق هست که باید تبیین شود افزود: تبیین باید پیراسته از دشنام، تهمت فریب، دروغ باشد که در روزنامه‌ها و فضاى مجازى و مقالات و اینجا و آن‌جا انسان با آن مواجه مى‌شود.

شهیم گفت: ادعاهای بی‌اساس و بدون منطق رافائل گروسی که هر از چندگاهی و کاملاً هم‌سو با منویات کاخ سفید علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ایراد می‌شود، نه‌تنها در مسیر روان‌سازی مناسبات فنی فی‌مابین هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه بیان‌گر آن است که اراده‌ای جدی در مقامات آژانس برای مشکل‌آفرینی هدایت‌شده برای ایران در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ایران انقلابی بخوبی دریافته است که حوادث اخیر افغانستان و تحولات روزهای گذشته در مرزهای ایران با دولت باکو، یک تله سیاسی ، امنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه‌های دشمنان است افزود:  ایران استاد ماهر صبر و خویشتنداری خصوصاً در ارتباط با همسایگان است. 

امام جمعه کوه‌چنار گفت: اصل اساسی برای ایران حُسن همجواری و تقویت روابط متنوع و مبادلات فیمابین و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است.

شهیم با بیان اینکه هر گونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل تحمل نیست اظهارداشت: قطعا ایران انقلابی اجازه نمی‌دهد رژیم صهیونیستی از این موقعیت سوء استفاده کند. 

وی تصریح کرد: دست ایران برای تنبیه صهیونیستها در سراسر منطقه غرب آسیا باز است. 

وی به کنفرانس آشتی و عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از هدف اصلی دشمنان از انجام این نشست، هنجارشکنی از قباحت این اقدام در کشور عراق است.

وی ادامه داد: هدف دیگر دشمن از این نشست حساسیت‌سنجی و به‌اصطلاح تست واکنش مردم عراق و جریان‌های سیاسی بود که خوشبختانه با مخالفت قاطع عمومی مواجه شد.

امام جمعه کوه‌چنار گفت: این نمایش مضحک پرده‌ای از آن سناریو است که البته ناشیانه و احمقانه اجرا شد و جز رسوایی برای طراحان و بازیگران آن در بر نداشت که طبعاً پس از پایان انتخابات عراق، اقلیم کردستان به‌یک خانه تکانی جدی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: انتصاب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوه‌چنار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا