اجتماعیاخبار ویژهسیاسیکازرونمذهبی

شورای سیاست گزاری با دقت و وسواس، امام جمعه کازرون را معرفی نماید

به گزارش چنارنیوز، هادی غضنفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر با گرامی داشت یاد و خاطره امام جمعه شهید کازرون حجت الاسلام شیخ محمد خرسند، اظهار داشت: فقدان شخصیت وارسته شیخ شهید حاج محمد خرسند ضایعه بزرگ برای ما می باشد؛ ما از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می خواهیم با دقت، وسواس و در نظر گرفتن شرایط شهرستان شخصی در طراز شهید خرسند که در ایفای نقش پدری مانند ایشان دلسوز و دغدغه مند باشد را به امامت جمعه شهرستان منصوب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری تاکید کردند که انقلاب وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون با تأکید بر اینکه در این بیانیه مهم‌ترین مؤلفه، مسئله‌ی امیدبخشی است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که از امید واهی دادن و همین‌طور وادادن‌ها پرهیز می‌کنند.

غضنفری یادآور شد: در همین راستا جریانات دانشجویی در کنار رسالت علم و پژوهش با حضور در اردوهای جهادی در تماس مستقیم با مردم به رفع محرومیت های فرهنگی و عمرانی پرداخته و در کنار آن خودسازی و نسبت به هم نوع و جامعه احساس مسئولیت پیدا میکنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون تصریح کرد: با این وجود مشاهده می کنیم یک جریان فکری خاص سعی دارد نگذارد مشی مذاکره در کشور کم رنگ شود و طبق قانون پایستگی هر روز از موضوعی به موضوع دیگه تغییر می کند یک روز بهانه ی مذاکره برجام و روز دیگر بر سر فرزند ناخلف آن اینست است.

وی گفت: یادمان هست بزرگواری در زمان حیات خود درباره رئیس جمهور قبل، در سخنرانی نقل به مضمون این جمله را گفت که اگر روند دولت ادامه پیدا می‌کرد ما دقیقا مانند دوران صدام می‌شدیم و سرنوشتمان نفت در برابر به غذا و دارو ختم می‌شد! حالا او بایدزنده شود و ببیندکه سیاست‌گذاری‌هایش به کجا ختم شده است و دقیقا برجام مورد نظر وی و شاگردانش ما را به مبادله غذا و دارو رسانده است.

غضنفری با انتقاد از سازوکار مالی اینستکس اروپایی ها، تاکید کرد: اینستکس قرار است یک کانال مالی برای تبدیل پول نفت به کالاهای پزشکی، دارویی و برخی اقلام کشاورزی و غذایی برقرار کند و به مرور ما را به یک واردکننده صرف تبدیل می کند؛ در شرایطی که روند تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور و خنثی کردن اثر تحریم است، واردات بی رویه کالاهای غیر تحریمی با چه هدفی صورت می‌گیرد؟!

این فعال دانشجویی یادآور شد: اینستکس که اروپا راه اندازی کرده فقط در ارتباط با تجارت دارو و غذا است که از اول هم تحریم نبودند؛ در حالی که مسئله اصلی برای ما تسهیل فروش نفت و تامین درآمد اصلی کشور است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از عدم توجه دولت و مجلس به دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با شعار «آموزش عالی برای همه» جزو زیر نظام های آموزشی مهم کشور قرار گرفته است اما تا کجا برای مرتفع کردن مشکلات و تحقق این شعار اقدام کرده است و دولت و مجلس چه نگاهی به آن دارند؟

غضنفری تصریح کرد: صرفا در دسترس قرار دادن آموزش برای همه، بدون توجه به کیفیت و کمیت آن و مشکلاتی که در کنارش به وجود می آید نه تنها دردی از جامعه و سیستم آموزشی را مداوا نخواهد کرد بلکه خود نیز جزیی از مشکلات همان سیستم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا