اجتماعی

گزارشهای رسانه ای درباره خودکشی می تواند خطر خودکشی های تقلیدی را کاهش دهد

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار ، رئیس شبکه بهداشت و درمان در این نشست به نقش موثر رسانه ها در اطلاع رسانی مثبت در تمامی زمینه ها اشاره کرد و گفت: توجه به این امر مهم می تواند موجبات ارتقاء سواد سلامت روان در سطح فرد – خانواده و جامعه را فراهم نماید.

خودکشی

مهندس خسرو شریف زاده از اصحاب رسانه خواست که با برنامه ریزی های خود محیطی قابل اطمینان و رسمی ایجاد کنند تا بتوان در بستری مناسب ، بازخورد اخبار و رویدادهای پیش رو را به مخاطبین ارائه نمایند تا مورد پذیرش مخاطبین – گروه ها و جامعه واقع گردد.

ایشان همچنین ضمن تبادل نظر با دست اندرکاران رسانه، به موضوع واکسیناسیون کووید ۱۹ اشاره نمود و گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه ها و چالشهای پیش رو ، انجام واکسیناسیون به همه گروه های سنی شهرستان می باشد و از اصحاب رسانه خواست تا همکاری لازم را در این زمینه با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.

خسرو شریف زاده

در ادامه نیز کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت خانم سحر زارع خفری گفت: گزارشهای رسانه ای درباره خودکشی می تواند خطر خودکشی های تقلیدی را کاهش دهد.

او ضمن اشاره به اینکه گزارش اخبار خودکشی و انعکاس رسانه ای آن درون هر کشور متفاوت است گفت: رسانه ها می توانند درباره حقایق خودکشی و شیوه های پیشگیری از خودکشی بدون ترویج باورهای نادرست به مردم آموزش دهند.

وی در پایان روشهای مقابله با عوامل استرس زای زندگی و افکار خودکشی و نحوه دریافت کمک را به حاضرین در جلسه آموزش داد.

بیشتر بخوانید: با کسی که به خودکشی فکر می‌کند چطور حرف بزنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا