اخبار ویژه

محور دشت ارژن-تنگ ابوالحیات؛ پروژه ای که پیشرفت فیزیکی اش هر روز کمتر می‌شود

به گزارش چنارنیوز، جاده تنگ ابوالحیات در شهرستان کوه چنار به دشت ارژن یکی از جاده های پر رفت و آمد و حادثه خیز سالهاست در انتظار تکمیل است. بزرگراهی که به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در شهریور امسال ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امروز پس از ۶ ماه به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفتگویی با مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس منتشر کرد که در آن مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفته بود: قطعات اول و دوم طرح راه سازی دشت ارژن _ ابوالحیات به طول ۲۵ کیلومتر بود که ۳ کیلومتر آن افتتاح شده و ۲۲ کیلومتر از راه باقی مانده آن در آذر افتتاح می‌شود.

مسیر دارای ۲ تونل به طول‌های ۴۵۰ و ۱۸۰ متر است و دو گالری به طول‌۳۵۰ متر است که با افتتاح مسیر دشت ارژن به ابوالحیات تبدیل به دو باند می‌شود.

در مهر ماه اخیر نیز استاندار فارس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از بهره‌برداری محور دشت ارژن-تنگ ابوالحیات تا دی ماه امسال خبر داد.

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۲۸ مهرماه در حاشیه سفر به شهرستان کوهچنار از روند اجرای پروژه احداث جاده در محور دشت ارژن به ابوالحیات بازدید کرد.

و در تازه ترین بازدید مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ گفت: بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات به طول ۲۱کیلومتر بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمود رضا طالبان در بازدید از محور در دست احداث بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات که یکی از مهمترین محور‌های شریانی استان و کشور است، گفت: طول این محور ۲۱ کیلومتر است و دو تونل به طول ۶۲۵ متر در طول این مسیر وجود دارد که تونل‌ها تکمیل و در حال حاضر آسفالت لایه اول به طول ۲۰ کیلومتر انجام و ۱ کیلومتر باقی مانده نیز در دست اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: عملیات ایمنی محور شامل نصب نیوجرسی و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی چند روز آینده شروع می‌شود و در همین راستا مقرر شد طی بازدید بعدی در صورت ایمنی کامل و تایید پلیس راه و راهداری جهت تردد ایام نوروز با همین وضعیت محور فوق بازگشایی شود.

طالبان در خصوص اعتبار بزرگراه در دست احداث دشت ارژن – تنگ ابوالحیات گفت: تا کنون ۲۷۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

به گفته او، ۲۷۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت تکمیل نهایی که شامل برق رسانی به تونل‌ها، احداث جاده بین دو باند و کنارگذر پل‌ها و تونل‌ها و همچنین ۲ لایه دیگر آسفالت مورد نیاز است.

نکته اصلی اینجاست که تا چه زمانی باید گوش به آمارهای اینچنینی داد در حالی که اخبار متعدد از تصادفات، ترافیک سنگین، ریزش کوه در فصل زمستان و … از این جاده همواره به گوش می رسد.

و چگونه است مسیری که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی فارس در شهریور ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار بوده در آذر افتتاح شود، در ۱۲ اسفند پیشرفت آن پس از شش ماه کاهش پیدا می کند و به ۹۰ درصد می رسد؟

پرسش اصلی اینجاست چگونه همین جاده در دوران قدیم و با کمترین امکانات ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است اما ساخت مسیر دوباند همین جاده با ۲۲ کیلومتر همچنان به وعده های سالانه گره خورده است؟

جاده ای که استان فارس را از طریق شهرستان کوه چنار به استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر متصل می کند.

مسیری که پس از سالها همواره از افتتاح آن صحبت می شود و انگار هنوز خبری نیست.

بیشتر بخوانید: دیدار دکتر عباسی با رئیس صدا و سیما/ درخواست تقویت زیر ساخت ها و پوشش شبکه ای دیجیتال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا