اجتماعیاخبار ویژهچند رسانه ایفرهنگیکازرونمذهبی

بزرگداشت امام زاده سیدحسین(ع) در سایه کم لطفی برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، روز هفدهم تیر برابر با پنجم ذی القعده که بنام بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده فرصتی مناسب برای معرفی این گنجینه‌های معنوی در سراسر ایران است.

اکنون گردشگری مذهبی یکی از جذاب ترین ابعاد سفر است که نشاط روحی انسان‌ها را به دنبال دارد و در ایران طرفداران بسیاری دارد.

در ایران اسلامی بارگاه مقدس امام رضا (ع) و آستانه حضرت معصومه (س) در صدر مناطق گردشگرپذیر مذهبی قرار دارند و در شهرستان کازرون امام‌زاده سید حسین(ع) یکی از پرطرفدارترین مکان برای گردشگران در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در طول سال است.

روز دوشنبه ۱۷ تیر برابر با پنجم ذی‌القعده در آستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) بزرگداشت این امامزاده بدون حضور مسوول خاصی برگزار شد.

وجود امامزاده سید حسین(ع) می‌تواند به عنوان یک ظرفیت جذب گردشگر مناسب باشد که امروزه زیارت بارگاه این بزرگوار در زمینه ارتقای آرامش و تکامل روح بشر نقش مهمی می‌تواند داشته باشد و به همین دلیل و همچنین وجود چشمه سراب‌اردشیر و فضای مناسب آن در این مکان گردشگران بیشتری را می‌تواند جذب کنند.

درحالی که تجربه کم آبی پارسال هشدار خوبی به مسوولان شهرستان بود که اقتصاد بر پایه کشاورزی نمی‌تواند پشتوانه محکمی برای شهرستان باشد و باید بر ظرفیت گردشگری با وجود آثار تاریخی و طبیعی و بقاع متبرکه توجه ویژه شود، اما کماکان نسبت به توسعه و توجه بر این ظرفیت در حد شعار باقی مانده و بجز چندمورد کم، توجه ویژه‌ای به این بخش نشده است.

مدیرآستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) به چنارنیوز گفت: سالیانه برنامه‌های مختلفی برای معرفت افزایی زائران و مجاوران این بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

قاسم یاسینی افزود: طرح آرامش بهاری در نوروز، ضافت قرآنی در ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی در تابستان و برنامه‌های متنوع دیگر در سوگواره‌ها و اعیاد مذهبی در این مکان‌های نورانی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سالیانه زائران و مسافران زیادی از استان‌های مختلف کشور و حتی زائران خارجی به این امامزاده مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در جامعه هستند و به این دلیل باید از تمام ظرفیت‌های معنوی و دینی این امامزاده استفاده شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا