امام جمعهنماینده شهرستان

انتقاد امام جمعه از اظهارات دیروز نماینده در شهرستان کوه چنار

به گزارش روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز نمازجمعه با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در جمع مردم قم در روز ۱۹ دی ماه، حفظ غیرت عمومی، حساسیت زدایی نسبت به مبانی و اصول انقلاب، حفظ وحدت، ایجاد روحیه امید، مخفی نماندن موفقیتها و مردمی بودن یک مسئول را از مهمترین مولفه های اساسی بیان‌ نمودند.

امام جمعه کوه‌چنار افزودند: کشور باید در مبارزه با بی عدالتی قد علم کند، امروز مهم است، عدالت محوری را سرلوحه برنامه ها قرار دهیم.
ایشان حفظ وحدت و ایجاد روحیه امید را در جامعه از دیگر نکات مهم مقام معظم رهبری بیان نمودند و افزودند: اختلاف دیدگاه ها همه جا وجود دارد، اختلاف نظر باید باشد اما وحدت باید حفظ شود، همچنین نباید روحیه ناامیدی را در جامعه ایجاد کنیم، امروزه از من امام جمعه و هر مسئول دیگری که در حال خدمت است وظیفه داریم چه در فضای مجازی و چه حقیقی روحیه امیدبخشی به جامعه را نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام شهیم با ذکر این نکته از رهبر انقلاب که فرموند یک مسئول باید مردمی باشد تاکید کرد: اینکه هر از شش ماهی جلسه ای بگیریم که کار مردمی نیست، باید در بین مردم بود، با فقیر و غنی نشست، درد مردم را لمس نمود، امروز ملاک سواد و مدرک نیست، ملاک سواد در دنیا عملکرد و تحول است، ببینیم چند نفر مرد کار داریم، کسی که توان داشته باشد از هیچ تحول بسازد، پروژه راه اندازی کند، این کارکرد است.

ایشان در ادامه با اشاره به روحیه مطالبه گری در جامعه اظهار داشت: بارها عرض کردم نگذاریم در فضای شهر خفقان ایجاد بشود، بیلان کار در فلان مجموعه چه بوده؟ آقای امام جمعه نه ماه است در این سنگر ایستاده ای چه کاری انجام داده اید؟ البته فردا از حقیر جاده نخواهید، هر کسی را در حیطه مجموعه خودش باید مطالبه کرد.

خطیب جمعه کوه‌چنار در بخشی از خطبه ها با انتقاد شدید نسبت به بی تفاوتی های برخی از مسئولین تاکید کرد: شمایی که منصب گرفتید و نشستید بر یک‌ جایگاهی، اینکه بنشینید و ایجاد یاس و ناامیدی کنید و بگویید نمیشود، نمیتوانیم، به من چه ربطی دارد، دخالت نمی‌کنیم این هرزه گویی های که گاهی از بعضی صادر میشود، من به اینها هشدار میدهم، اینهایی که بی تفاوتند نسبت به بعضی از مشکلات مردم، ما می‌دانیم جیب دولت خالی است، اما اینکه شما بنشینید و بگویید به من چه ربطی دارد، معنا ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم افزودند: تو نشستی برای چی؟ نشستی که بگویی به من ربطی ندارد؟ بلند شو برو، ما با کسی که می‌گوید به من ربطی ندارد کاری نداریم، مسئول مرد آن کسی است که از هیچ همه چیز بسازد، ردیف بودجه بیاید تقسیم کنیم، آقا این را داده تو راه بساز، این اداره را شما بیاور، این مشکل را تو حل کن، این را شما به یک شخص بی سوادی که هیچ مسئولیتی ندارد بگویید، منصفانه تقسیم کند، تقسیم میکند.

وی خاطر نشان کرد: اگر هم عرضه ندارید لااقل بنشینید کنار مردم دردشان را گوش دهید، اینکه بنشینید در جمعی و روحیه ناامیدی را در جامعه ایجاد کنید اینکه هنر نیست، ما شهید دادیم که چهار تا مرد سرکار بیاید، مرد میدان میخواهیم، همه چیز را قبول میکنیم اما بی تفاوتی یک مسئول را قبول نمیکنیم، هر شخصی میخواهد باشد، هر کارنامه ای هم داشته باشد، امروز نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستحکمی است، اینکه ما بنشینیم و بگوییم من هیچ امیدی ندارم از این دولت، از این مجلس، چیزی بیرون‌ نمیاید.

ایشان در پایان خطبه ها گفت: شرم کنند بعضی افراد از زدن این حرفها، امیدوارم بیداری صورت بگیرد، ما آغوشمان باز است و کسی را بی دلیل طرد نمی‌کنیم اما اگر کسی خطایی هم انجام دهد، حواسش باشد بی تفاوت از کنار برخی مسائل رد نمیشویم، این مردم شهید داده اند امروز بحث اسلام میان است و اولویت با نظام جمهوری اسلامی است.اینکه برخی فکر کنند با سیاست انگلیس که تفرقه بینداز و حکومت کن بدانند سخت در اشتباهند و آن دوران تمام شد، خواهش میکنم دست از ایجاد تفرقه بردارید، ما الحمدالله در شهرستان وحدت داریم، مواظب نوع بیان و کلامتان باشید.

بیشتر بخوانید: مسئولین مبحث آبخیزداری و آبخوانداری را مورد توجه قرار دهند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا