کروناکوه‌چنار

جلسه مشترک مدیریت بیماری کرونا بین سه شهرستان کوه‌چنار، نورآبادممسنی و رستم برگزار شد

جلسه مشترک مدیریت بیماری کرونا بین سه شهرستان کوه‌چنار، نورآبادممسنی و رستم در فرمانداری شهرستان نورآباد ممسنی با حضور فرمانداران،شورای تامین، روئسای شبکه بهداشت و درمان سه شهرستان و همچنین مردادی مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

فرماندار کوه‌چنار در این نشست با تشکر از کادر بهداشت و درمان گفت: تمام تلاش و تمرکز برای بالا بردن میزان مشارکت شهروندان در امر واکسیناسیون و ایجاد ایمنی مناسب در جامعه برای کنترل بیماری و کاهش محدودیت های اجتماعی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در سطح جامعه، برای افرادی که از تزریق واکسن امتناع کردند، محدودیت ایجاد شده و دچار مشکل خواهند شد.

علیزاده با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون امر ضروری است افزود:هیچ راهکاری برای درمان سریع مبتلایان به کرونا وجود ندارد و تنها راه مقابله با این ویروس واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی اجرای هماهنگ دستورالعمل‌ها و تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در سه شهرستان را خواستار شد و ادامه داد: مردم پس از دریافت واکسن می‌بایستی کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند چون عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

به گفته رییس ستاد کرونای شهرستان  کوه‌چنار بهترین روش پیشگیری از سویه جدید کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است و اظهارداشت: بنابراین شهروندانی که واکسن نزده‌اند، تا فرصت هست و واکسن موجود است، سریع تر اقدام کنند. 

ایوبی فرماندار شهرستان نورآبادممسنی به مراودات نزدیک سه شهرستان از نظر اجتماعی سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به نزدیکی این مناطق دستورالعمل‌های مشترک برای مدیریت بیماری کرونا راهکار مناسبی است.

ایوبی با بیان اینکه هم مردم و هم مسئولان این شهرستان‌ها دارای مراودات بالا هستند پس در بحث درمان نیز به همین صورت است و افزود: درصدی از موارد بستری‌های کرونایی مربوط به شهرستان‌های اطراف است.

چوبینه رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ممسنی به تشریح عملکرد حوزه بهداشت و درمان ممسنی پرداخت و گفت: تا کنون ۲۳۸ نفر در مجموع فوتی داشتیم که فوتی‌های مربوط به کوه‌چنار پنج نفر بوده است.

وی افزود از ۲۳۷۸ نفر بیماران بستری شده در بیمارستان ممسنی ۱۱۳ نفر آن مربوط به کوه‌چنار بوده است

مرادی مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بافت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این سه شهرستان اشاره کرد و گفت: هماهنگی در اجرای برنامه‌های مدیریت بیماری کرونا اگر هماهنگ اجرا شود نتیجه بهتری به همراه دارد.

وی با یادآوری اینکه در سطح کشور فردا قرنطینه هوشمند اجرا می شود افزود: با تشویق مردم به سمت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع کرونا باید جلوگیری کنیم.

مرادی با بیان اینکه اگر میخوایم وضعیت را تکان بدهیم نباید منتظر دستورالعمل کشوری باشیم گفت: روزها و ساعت ها برای ما مهم هست و راهکارها را باید سریع اجرایی کنیم.

حضار در جلسه نیز با ارائه نقطه نظرات و راهکارهای خود در جهت پیشرفت در پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا ارائه دادند.

در پایان مقرر گردید، امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های درمانی در سه شهرستان‌ افزایش یابد، برای رنگ بندی ها در صورت امکان جمعیت سه شهرستان با هم حساب شود و رنگ بندی مشترک باشد، برای ترغب مردم به واکسیناسیون از قابلیت ها و ظرفیت ها هنرمندان، روحانیون، جامعه ورزشی، دهیاران و سایر افراد جامعه استفاده شود، تالارها با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند، قرنطینه هوشمند در سطح شهرستان‌ها اجرا شود، فوتی های کرونایی در نوبت صبح تا ظهر خاکسپاری شوند، از ظرفیت فضای مجازی برای مدیریت کرونا استفاده شود و نظارت بر تجمع در مراکز عمومی تشدید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا