اجتماعی

انجام بیش از پنج هزار ماموریت امدادی از ابتدای سال جاری

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کازرون و کوه‌چنار، بهمن جمشیدی ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و ششمین سالروز تاسیس اورژانس و روز ملی اورژانس از فعالیت چشمگیر کارشناسان اورژانس در تمامی بحران‌ها،حوادث، شرایط پیچیده و سخت فعلی مقابله با بیماری کرونا که به صورت شبانه روزی از جان و دل در حال خدمت رسانی هستند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد تماس ها؛ تعداد تماس های اورژانس در مرکز دیسپج شهرستان کازرون را ۴۸ هزار مورد خواند که ۵ هزار مورد آن منجر به اعزام آمبولانس شده که از این تعداد ماموریت های انجام شده ۱۳۳۰ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی شهری و جاده ای و ۶۰۰ ماموریت غیر ترافیکی و بقیه به سایر موارد از جمله بیماری‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ده هزار تماس مزاحم تلفنی از ابتدای سال جاری تاکنون در اورژانس ۱۱۵ کازرون ثبت شده است؛ افزود: مزاحمت های تلفنی خطوط امدادی اورژانس میتواند باعث اختلال در امر امدادرسانی به نیازمندان واقعی خدمات اورژانس شود؛ همچنین در سرعت رسیدن تیم های امدادی اورژانس به مددخواهان اختلال ایجاد کند که ایشان فرهنگ سازی را اصل اساسی برای پیشگیری از این مسائل دانست.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کازرون و کوه‌چنار با بیان اینکه شهرستان کازرون دارای ۹ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای است تشریح کرد: پایگاه دوم شهرستان کازرون واقع در ابتدای جاده دوان و پایگاه جاده ای انارستان؛ طی چند ماه آینده با کمک خیرین محترم حوزه سلامت به اورژانس شهرستان کازرون اضافه خواهد۸ شد و ابراز امیدواری کرد که با احداث این پایگاه ها، خدمات‌رسانی بهینه ای در حوزه سلامت پیش بیمارستانی به مردم منطقه و شهرستان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل و توصیه های مرتبط با ویروس کرونا

بهمن جمشیدی با تشکر از دغدغه و پیگیری های مجدانه نماینده محترم شهرستان از احداث پایگاه اورژانس هوایی و تامین بودجه اولیه جهت زیرساخت های هلی پورت؛ به مردم این اطمینان را داد که تحولات پیش رو باعث ارتقا توان خدمت رسانی بهتر و رضایت مندی بیش از پیش همشهریان محترم را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به منظور مقابله با کووید ۱۹، پایگاه های اورژانس و مرکز پیام نیز آماده خدمت رسانی می باشد، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ ماموریت کرونا به بیماران کووید ۱۹ انجام شد و با انجام بیش از ۹۰۰ مشاوره توسط کارشناسان این مرکز؛ نقش بسزایی در آموزش و ارتقاء شهروندان در مورد بیماری کرونا ایفا کرده اند.

بهمن جمشیدی خواستار عزم جدی و همت مردم برای دریافت واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه بهداشتی شد چون برای ایمن سازی جامعه راهی به جز واکسیناسیون وجود ندارد و ابراز امیدواری کرد تا ثمره این تلاش، بازگشت روزهای سلامتی به جامعه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا