بهداشت و درمان

تداوم طرح ملی صیانت از جمعیت در کوه چنار

طرح ملی صیانت از جمعیت، پیرو سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب جلسه برون بخشی با سایر ادارات و ارگان های کوه چنار در مکان شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار، رییس شبکه در این باره گفت: هدف از برگزاری و اجرای این برنامه، اجرای سیاستهای کلی جمعیت در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه پیشگیری از بسته شدن پنجره جمعیتی – پیر شدن جمعیت و متعاقب آن، معضلات عدم اجرای صحیح این برنامه می باشد.

مهندس خسرو شریف زاده در همین خصوص گفت: این طرح که از برنامه های ابلاغ شده از سوی نظام می باشد، به عنوان طرح صیانت از جمعیت بیان گردیده و لازم است به طور صحیح پیاده سازی و اجرا گردد.

دراین نشست مدیران سایر ادارات و ارگانهای ذیربط طی دعوت نامه قبلی حضور داشتند.

او گفت: سیاست های کلی جمعیت به همه دستگاه هاابلاغ شده وضرورت هماهنگی وتقسیم کاربین ارکان نظام ودستگاههای ذیربط برای اجرای دقیق وسریع این سیاست ها و گزارش نتایج رصد مستمراجرای آنها تاکید گردید.

وی همچنین گفت : اهمیت مقوله جمعیت دراقتدارملی باتوجه به پویندگی، بالندگی وجوانی جمعیت کنونی کشوربه عنوان یک فرصت وامتیاز و درجهت جبران کاهش نرخ رشد و نرخ باروری در سالهای گذشته ابلاغ گردیده است و همه مدیران ادارات را مکلف به اجرای صحیح این برنامه کرد و مقرر گردید آنها پسخوراند اقدامات انجام شده را به شبکه بهداشت و درمان اعلام نمایند.

در ادامه توضیحات تکمیلی و موضوعات تخصصی این برنامه توسط خانم ها: زینب رضازاده و فاطمه بهارلو از واحد سلامت خانواده بیان شد.

رضا زاده در ادامه توضیحات گفت: پنجره جمعیتی زمانی بازمی شودکه ۷۰درصد جمعیت جزنیروهای مولد(پویاوفعال) باشند، درایران پنجره جمعیتی درسال ۱۳۸۵بازشده وتاسال ۱۴۲۵فرصت داریم تادرجهت افزایش جمعیت وجوانی تلاش کنیم.

در ادامه خانم بهارلو به سیاستهای کلی جمعیت ابلاغ شده از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و طبق بندهای زیر آنها را بیان کرد.

  1. ارتقاء پویایی – بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی.
  2. رفع موانع ازدواج – تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند – کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمند سازی آنان در تامین هزینه های زندگی و تربیت نسل صالح و کارامد.
  3. اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در دوره بارداری و شیر دهی و پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و موسسات حمایتی ذیربط.
  4. تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزشهای عمومی درباره اصالت کانون خانواده.
  5. ارتقاء امید به زندگی تامین سلامت و تغذیه سالم جمعیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی.
  6. ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی.
  7. فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان.

بیشتر بخوانید: برگزاری جلسه آموزش خانواده و توانمند سازی اولیای دانش آموزان در روستای ملای انبار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا