اجتماعیسیاسیکازرون

از پارک و سی‌ان‌جی تا آمفی تئاتر قائمیه

به گزارش چنارنیوز، علی اکبر میرزایی شهردار قائمیه در جلسه شورای اداری شهرداری و شورای شهر قائمیه با اشاره به اولین روز از ششمین سال کاری خود در راس شهرداری قائمیه اظهارداشت: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم اعتبارات شهرداری ان چیزی که مصوب شده بودیک میلیاردوششصد میلیون تومن بود.
وی در ادامه گفت: ما درسال ۹۶مبلغی معادل شش میلیاردوسیصد میلیون تومن وصول اعتبارات داشتیم یعنی قریب به چهارصد درصد افزایش .سالانه قریب به سی درصد افزایش بودجه داستیم وسی درصدهم تقریبا مازادان چیزی که پیش بینی شده بودوتابه امروزقریب چهارصد درصد افزایش بودجه مادرچندسال اخیربوده است.


شهردار قائمیه با بیان اینکه این توفیق درشهرستان کازرون تنها وصرفا به شهرداری قایمیه رسیده است افزود: دربحث سلامت اداری ومالی درچندسالی که بنده بوده ام همه ساله ازطرف سازمان حسابرسی نه تنها ایرادی به شهرداری واردنشده بلکه عمدتا تشویق نامه هم توسط سازمان حسابرسی برای مسئولین واحدها صادرشده است که این یک تفاوت اساسی بین ماقبل ورودمااست.
میرزایی ادامه داد: دربحث آسفالت درمحلات بنارمورد کوهپیرایه، اردشیری، زنگنه، اولاد میرزایی، پشت پلیس راه، جنب باسکول تاکنون قریب یکصد هزارمترمربع ویقینا تاپایان سال جاری بیش ازپنجاه هزارمترمربع دیگر را نیز آسفالت می‌کنیم.
شهردار قائمیه با بیان اینکه برای آسفالت بیشتر نقاط قائمیه کارهای اولیه انجام و پیمانکاران مشخص شده است اظهارداشت: مسیرها مشخص شده است ،عمدتا زیرسازی هاشده واماده اسفالت هست که این کارها خود مبلغ قابل توجهی می‌شود و بیش از ان چیزی هست که در بودجه پیش بینی شده است.
وی با اشاره به برنامه های پیش رو شهرداری قائمیه گفت: برج نوری سرچهاراه معلم که ب زودی نصب میشود وتعدادکثیری پروژوکتور روی ان نصب میشودانشالله دیگرشاهدتصادفات در آن نقطه نخواهیم بود.


میرزایی به احداث نمازخانه وسرویس بهداشتی عمومی اشاره کرد و گفت: نقشه آنها نهایی شده و برنامه داریم تا پایان سال جاری افتتاح شود.
شهردار قائمیه در بخش دیگر سخنان خود به احداث پارک بزرگ شهر اشاره کرد و افزود: حدود یک هکتار زمین در جنب بلوارامام خمینی که ما بحث خاکریزی راشروع کرده ایم ،طراحی انجام شده و هزینه طراحی هم پرداخت شده است.
وی ادامه داد: یک سطحی ازمسیر را که ما به خوبی خاک ریزی کنیم بعد شروع به لبه گذاری و کاشت درخت و تکمیل پارک بزرگ شهر می‌کنیم.
میرزایی از زیر سازی پارک محله ساسانی اباد خبرداد و اظهارداشت: بعضی ست های ورزشی خریداری شده که انشالله بزودی در این پارک نصب می‌شود.
شهردار قائمیه از طراحی نقشه سالن آمفی تئاتر به پیشنهاد شورای شهر خبردادو گفت: این طراحی به زودی به شورا فرستاده و در صورت تایید شروع به ساخت ان می‌کنیم و امیدواریم که بخش عمده ی ان را امسال وبخش دیگران را تانیمه ی اول سال اینده تکمیل بشود همگی دربرنامه ی شهرداری است.
وی تصریح کرد: علی رغم اینکه شهرداری دریک تنگنای مالی است و وصول اعتبارات به سختی اتفاق می افتد و اعتبارات دولتی به حداقل ممکن رسیده است شاید تابه امروز شرایطی مثل سال ۹۷رانداشته ایم و امیدواریم انشاالله ازاین تنگنا هم شهرداری باسرافرازی عبور کنیم.
میرزایی درخصوص پمپ CNG گفت: پمپ سی ان جی دوباربه مزایده گذاشته شده چون مبلغ بالابود و ادامه بلوار وسط توسط اداره راه بعدازمحدوده وحریم شهر انجام شده بود و مسیر برای ماشین‌ها طولانی میشود برای همین بایک سری تحویل قیمت مواجه شده ایم ک امروز کارشناسان رسمی دادگستری ازاستان دوکارشناس امدند وقطعا دراین چندروز اینده اعلام نرخ میکنند ودر روزنامه رسمی کشور اعلام میکنیم وامیدواریم به شرکت واجدالشرایط تحویل بشود ومسائل ومشکلات سابق رانداشته باشیم.


شهردار قائمیه در درخصوص شرکت خدماتی نیز اظهارداشت: درمرحله اول پاکت الف مشکلی نداشتند درپاکت ب پنج شرکتی که شرکت کرده بودند صلاحیت همه ردشدوتجدید مناقصه زدیم امیداست در این مرحله مابرنده مناقصه داشته باشیم وشرکت رابه یک پیمانکارمتعهد واگذارکنیم.
رحمان(فرزاد) کشتکار رئیس شورای شهر قائمیه نیز با تشریح وضعیت موجود گفت: در مرحله اول خدمت رسیدیم جهت مولف قلوب و مرحله دوم جهت همکاری همراهی و همدلی بین اعضای شورا و پرسنل شهرداری در خدمات رسانی به مردم فهیم و ولایی. و شهید پرور شهر قایمیه

وی گفت: با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور که گریبانگیر دولت و ملت شده مردم شهر ما هم بی نصیب از آن نیستند و مردم درفشاراقتصادی سختی قراردارند و مردم ما هیچ گونه راه درآمدی ندارند بجز تعداد محدودی از آنها که به شغل مغازه‌ داری مشغول هستند.لذا ما و پرسنل شهرداری که بیشترین مراجعین مردمی را داریم نیاز است خود را وقف امورات جاری مردم نمایم .چون ما جزء همین مردم هستیم و با این مردم زندگی میکنیم .

رئیس شورای شهر با بیان اینکه از همین جا میخواهم برای رضای خدا و با وجدان کاری با خلوص نیت و بدون هیچ سنگ اندازی نسبت به خواسته ارباب رجوع صادق و خادم باشیم و اظهار داشت : مسولیت حق نیست تکلیف است چون اگر حق بود ما نیز قاصب بودیم و هر چه مسولیت بیشتر باشد طناب شیطان نیز محکم تر است چون شیطان هم شاه دزد است هم متکبر و در وسوسه و کمین همه ما است یادمان باشد که اصرار مردم آبروی مردم ناموس مردم و بیت المال مردم نزد ما امانت است خدای نکرده شیطان ما را وسوسه نکند.

کشتکار ادامه داد: شهرداری و شورا فصل الخطابشان قانون است و بودجه شهرداری باید صرف شرق و غرب و شمال جنوب شهر شود و بودجه شهرداری متعلق به تک تک مردم است نباید حق الناس کنیم که فردا باید پیش خدا و وجدان کاری خود جوابگو باشیم

کشتکار گفت: شورا وکیل مردم است و باید در چارچوبی که قانون برای آن مشخص کرده است از حق قانونی مردم دفاع کند.

وی خواستار همکاری بیشتر بین اعضای شورا و پرسنل شهرداری شد و تاکید کرد باید در رفع و حل مشکلات در کنار مردم باشیم.
حاج غلامرضا محمدی و حاج باقر میرزایی از دیگر اعضای حاضر در این جلسه نیز پیشنهاداتی جهت تسهیل ارائه خدمات به شهروندان دادند.

محمد باقرمیرزایی با اشاره به نگاه شورای پنجم به ایجادزیرساخت‌های اساسی شهرداری گفت: کلنگ آمفی‌تئاتر به زودی به زمین زده خواهد شد.واعضای شورادربودجه سال جاری مبلغ یک میلیاردریال جهت شروع پروژه پیش بینی کرده اند که کارنقشه و…به پایان رسیده است.
وی با انتقاد از وضعیت سایت اداری شهرداری اظهارداشت: حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد لذا باید فضایی درخور شهروندان ایجاد کرد و فضای اداری با فضای عمرانی و خدماتی باید متفاوت باشد.
میرزایی ادامه داد: تعمیر و مرمت پارک های سطح شهربا استقرار برج نوری وموزاییک،آسفالت بیش از۱۱۰هزارمترمربع بصورت پراکنده درسطح شهر،زیرسازی وجدول گذاری درنقاط مختلف شهرازجمله مسیربیمارستان و۳۵متری مصلاوسایرمحلات ، کلنگ واحداث سرویس بهداشتی درزمینی به مساحت ۲۵۳مترجنب اداره اوقاف و خیلی از کارهای انجام گرفته دیگر نشان دهنده عملکرد رو به رشد شهرداری درحوزه عمران می‌باشد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری زحمات زیادی کشیده شده ولی مردم انتقاداتی دارند افزود: با توجه به نزول رحمت الهی دیگربهانه کم آبی و… برای ایجاد چمن در بلوارها وسطح شهرپذیرفتنی نیست.وی
گفت: بضاعت شهرداری قائمیه از نظر نیروی انسانی و تجهیزات به اندازه یک شهر ۳۲ هزار نفری نیست و توان شهرداری ما به اندازه شهر ۱۰ هزار نفری است ولی اگر منصفانه به قضایا نگاه کنیم عملکرد شهرداری علی‌رغم همه این مسائل خوب بوده اگرچه با مطلوب فاصله دارد.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه شهرداری فاقد واحد فرهنگی است مسوول محترم روابط عمومی باید در این راستا از خود نو آوری نشان دهد.واحداث سالن آمفی تئاتر وایجادنمازخانه و… هم درهمین راستا است و بایستی به این مقوله توجه جدی کرد.

محمدباقرمیرزایی برتکریم ارباب رجوع،رعایت سلسله مراتب اداری و…دربین کارکنان تاکیدنمود.

در ادامه هریک از حاضرین پیرامون جلسه صحبت و در پایان به صورت نمادین به چند نفر از حاضرین لوح سپاسی اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا