محیط زیست

از انتصاب بحث برانگیز در کوه‌چنار تا ایجاد هنگ امداد طبیعت چندهزار نفری در استان

به گزارش چنارنیوز، انتصاب سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان کوه‌چنار بدون حضور و هماهنگی مسئولان شهرستان کوه‌چنار باعث واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی و حقیقی شد که در این خصوص مدیر روابط عمومی و سخنگوی اداره کل منابع طبیعی استان واکنش نشان داد و با اشاره به این انتصاب اظهارداشت: شهرستان تازه تاسیس کوه چنار دارای یک اداره جنگلبانی با سه نیرو شرکتی بوده و رابطه مستقیم استخدامی با دولت نداشته اند.

حمید سلیمانی با بیان اینکه مسئولان به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی دکتر مهدی زاده بوده اند تا وی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شود، اما تبدیل وضعیت ایشان انجام نشد، گفت: با توجه به حساسیت، ضرورت و اهمیت منابع طبیعی در این شهرستان ما حسب وظیفه ذاتی خود رییس اداره را منصوب کردیم.

وی افزود: در شهرستان کوه‌چنار بحث تغییر و تحول یا تودیع و معارفه نبوده بلکه بحث تاسیس اداره درمیان بود و به دلیل نبود ساختار تشکیلات اداری ، مشکلات فراوانی در زمینه منابع طبیعی داشتیم.

سلیمانی ادامه داد: مهندس غلامی با سابقه ۱۰ ساله دارای مدرک کارشناسی که پنج سال در رستم بوده و به دلیل قرابت با شهرستان کوه چنار با مسائل حوزه این شهرستان آشنا هستند و از سال ۹۵ تا الان معاون منابع طبیعی خرامه بودند و در تمامی حوزه های منابع طبیعی فعالیت داشته را به عنوان سرپرست منابع طبیعی شهرستان کوه‌چنار منصوب کردیم.

سخنگوی اداره کل منابع طبیعی استان خواستار همکاری و همفکری مردم و مسئولان کوه‌چنار برای حل مشکلات و مسائل در حوزه منابع طبیعی شد و ادامه داد: اعتبارات و نیروهای دولتی در شهرستان تازه تاسیس کوه‌چنار جوابگو نیست و می‌طلبد همه دست به دست هم دهند تا در این حوزه مشکلات و موانع مرتفع گردد.

وی به کارخانه گچ پشت محله بنارمورد نیز اشاره کرد و اظهارداشت: از تاسیس این کارخانه حدود ۳۰ سال می‌گذرد و با گسترش شهر به سمت کارخانه، که آلودگی های مربوطه باعث اعتراض شهروندان گردیده که این مسایل در حیطه اختیارات راه و شهرسازی و محیط زیست است.

سلیمانی به مطالبه مردم شهرستان کوه‌چنار در حوزه آبخیزداری اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های آبخیزداری حول سه محور آبخوان‌داری، کنترل سیلاب و کنترل رسوبات و در دو بخش مطالعه و اجرا است.

وی اضافه کرد: در منطقه موردک مطالعه و اجرای طرح آبخیزداری انجام شده و در منطقه الیاس آباد در مرحله مطالعه است که قابلیت اجرایی دارد و پیگیر آن هستیم.

سخنگوی اداره کل منابع طبیعی استان با اشاره به آسیب جدی به منابع آب‌های زیرزمینی اظهارداشت: بحث آبخیزداری به علت اهمیت آن باید به صورت مطالبه عمومی و با تامین اعتبارات لازم به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

سلیمانی با بیان اینکه در آتش‌سوزی های عرصه های جنگلی و طبیعی با توجه به نیروی کم اداره، دوستداران طبیعت همیشه یاور اداره منابع طبیعی هستند افزود: با توجه به گستردگی منابع طبیعی در کوه‌چنار نیروهای داوطلب و خیرین باید به کمک طبیعت بیایند و ما را در این امر کمک کنند.

سخنگوی اداره کل منابع طبیعی استان از ایجاد هنگ امداد طبیعت چندهزار نفری در استان خبر داد و افزود: با ایجاد این هنگ خیلی از دغدغه‌های ما در حوزه منابع طبیعی مرتفع می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا