اجتماعیاخبار ایراندیگر

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹

رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹، توضیحاتی داد.

به گزارش چنارنیوز، علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۹۹، اظهار کرد: قرار است شورای عالی کار جلساتی را مجدد برگزار کند، چراکه هنوز به طور قطعی حقوق کارگران معلوم نیست.

وی بیان کرد: بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور در جلسه‌ای از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد که ۲۱ درصد افزایش حقوق باید در تمام سطوح اعمال شود و حداقل حقوق یک بازنشسته تأمین اجتماعی نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

دهقان کیا افزود: در سال گذشته حقوق هر بازنشسته تأمین اجتماعی یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲۱ درصدی، یک میلیون و ۸۳۹ هزار تومان می‌شود و پیشنهاد بیات این بود که حداقل حقوق بازنشسته‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نشود.

رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران تصریح کرد: طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی همان حداقل حقوق کارگر مصوب در شورای عالی کار است.

گقتنی است؛ امسال در جلسات شورای عالی کار، افزایش ۲۱ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۹ تعیین شده است که البته هنوز این میزان به قطع مشخص نیست، چراکه نمایندگان کارگری بر این میزان افزایش انتقاداتی داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا