اجتماعیاخبار ویژهبخش هافرهنگیکوهمرهگالری

۲۵ واحد مسکونی به افراد تحت پوشش کمیته امداد قائمیه داده شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: در مرحله اول جشن عاطفه‌ها مردم استان فارس بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک کردند.


به گزارش چنارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کازرون، محمدبذرافشان ظهر امروز در بازدید از طرح‌های اشتغال‌زا و افتتاح مسکن مددجویان این نهاد در بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون با اشاره به اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی امسال برای کمیته امداد قائمیه و کوهمره اظهار داشت: اگر همکاران مادر کمیته امداد این دو بخش همت کنند وزمینه جذب را بوجود آورند، این اعتبار تا سقف ۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: ۲۵ واحد مسکونی در بخش چنارشاهیجان درقالب ساخت وخرید آماده شده که امروز تقدیم افراد تحت حمایت شد.


بیشتر بخوانید: پرداخت ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد قائمیه در سال


وی افزود: در پنج ماه امسال، بیش از هزار و ۱۰۰ فعالیت مسکن در استان فارس داشته‌ایم که بیش از ۴۰۰ واحد آن ساخت یا خرید بوده که در مرداد ماه امسال تقدیم خانواده‌ها شده است.

بذرافشان ادامه داد: تا پایان امسال بنا داریم تمام خانواده‌های ایتام که فاقد مسکن وتحت پوشش کمیته امداد هستند را باکمک خیرین و همچنین در قالب طرح اکرام ایتام، صدقات و زکات تهیه خانه‌دار کنیم.

وی با اشاره به کمک چهار میلیارد ریالی یکی از خیرین در حوزه مسکن قائمیه گفت: ما نیز همین مبلغ را در حوزه مسکن قائمیه هزینه می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار حامی اکرام ایتام در استان فارس یتیم‌های تحت پوشش را حمایت می‌کنند، افزود: ۳۰درصد از کمک‌های مردمی در قالب  صندوق صدقات، در حوزه مسکن هزینه و مابقی در حوزه جهیزیه، درمان، آموزش و تحصیل دانش‌آموزان صرف می‌شود.

بذرافشان با اشاره به بحث اشتغال مددجویان اظهارداشت:‌ تا به امروز بیش از۵۵ میلیارد تومان اعتبار را در حوزه اشتغال و در سرفصل های مختلف دامپروری، دامداری،کشاورزی، صنایع دستی و همچنین در حوزه طرح‌های دانش بنیان توزیع کرده‌ایم.

وی گفت: بیش از ۳۰ راهبر شغلی در استان فارس شناسایی شده است که با آنها قرار داد بسته‌ایم  که به مددجویان کمیته امداد درقالب اشتغال‌زایی کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: به ازای هر فردی که قرار است زیر مجموعه راه‌بری‌های شغلی قرار بگیرد، ۵۰میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی افزود: به شرکت‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌های فعال که بتوانند در حوزه اشتغال به مددجویان کمک کنند، به ازای هرمددجو ۴۰میلیون تومان وام اختصاص پیدا می‌کند.

بذرافشان تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر استان فارس به کارگاه‌هایی که علاقه‌مند هستند فرصت اشتغال را برای مددجویان فراهم کنند،  در سال اول یکسال بیمه رایگان و در سال دوم ۵۰ درصد از بیمه را پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به مرحله اول جشن عاطفه‌ها اظهار داشت: مردم استان فارس در مرحله اول جشن عاطفه‌ها بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

بذرافشان افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) مانند سال‌های گذشته در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک‌های مردم را به مددجویان خصوصا آنهایی که قرار است در حوزه علم و دانش پا به عرصه بگذارند تقدیم کرد.

وی با اشاره به ۲۵هزار دانش‌آموز شناسایی شده و تحت پوشش کمیته امداد گفت:  قرار است مردم در حوزه‌های نوشت‌افزاری، پوشاک و همچنین سرویس مدارس عنایت داشته باشند و تا قبل از بازگشایی مدارس کمک‌های خود را تقدیم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس اظهار داشت: ۱۷۹مرکز نیکوکاری در سراسر استان فارس آماده جذب کمک‌های مردم بوده که مرحله دوم جشن عاطفه‌ها دهم مهرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا