فرمانداریمحیط زیست

نقش نهادهای مردمی در حفظ منابع طبیعی باید تقویت شود

سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار در آیین تجلیل از انجمن کوهیاران کوه‌چنار به جهت حضور موفق در عملیات های مهار آتش سوزی ارتفاعات در سال جاری و جلوگیری از وقوع بحران در شهرستان با حضور استاد دکتر ایزدی پدر مهربانی زاگرس،معاون فرمانداری،بخشدار مرکزی ، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان و جمعی از انجمن کوهیاران کوه‌چنار که در فرمانداری شهرستان کوه‌چنار برگزار شد بر لزوم تقویت نقش نهادهای مردمی در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان مسئولین نمی توانیم تعهد ذاتی خود را فراموش کنیم و مردم نیز نباید از تعهد اجتماعی خود دست بکشند، به لزوم فرهنگ سازی و تشویق مردم به ارتقای فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در فرهنگ عمومی پرداخت و افزود: نهادهای مردمی در حفظ و حمایت از منابع طبیعی نقش انکارناپذیری دارند و باید جایگاه آنان در جامعه تبیین و تقویت شود.

 آیین تجلیل از انجمن کوهیاران کوه‌چنار

وی اظهار داشت: تشکل‌های مردم نهاد در جلوگیری از تغییر وضعیت اراضی کشاورزی، تخریب جنگلها و مراتع و به طور کلی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاثیرات مطلوبی داشته اند.

هاشمی با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد در آموزش مردم و توسعه فرهنگی، خواستار تعهد تمام دست اندرکاران در ارتقای دغدغه های زیست محیطی و منابع‌طبیعی شد و گفت: نهادهای رسمی باید در این حوزه فعال و حامی سازمان های مردم نهاد باشند.

 آیین تجلیل از انجمن کوهیاران کوه‌چنار

در این دیدار، مدعوین ضمن اشاره به برخی مسائل در حوزه منابع طبیعی و زیست محیطی شهرستان، درخصوص مشکلات عمده این حوزه‌ها و مسائل مربوطه دیگر بحث و گفتگو کردند و ضمن بیان نیازمندی های شهرستان در این زمینه‌ها خواستار حمایت ویژه مراجع قانونی و سیاستگذاری شدند.

در انتها، با اهدای لوح تقدیر از زحمات فعالان انجمن کوهیاران کوه‌چنار تقدیر به عمل آمد.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا