بخش هاکازرون

کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قائمیه برگزار شد

به گزارش چنارنیوز ، طالب نوروزی در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دبیرستان امام علی (ع) قائمیه فارس که با حضور دانش‌آموزان و معلمان برگزار شد با اشاره به آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: امروز پیام ائمه اطهار دعوت به اخلاق و رفتار و زندگی سالم می باشد فردی که به مسائل دینی اعتقاد دارد کمتر گرفتار مسائل و مشکلات اجتماعی و فردی خواهد شد .
قاضی شعبه ۱۰۱ جزایی دادگستری چنارشاهیجان با بیان اینکه سنین نوجوانی و جوانی سنینی است که هویت انسان شکل می گیرد و زیربنا و بنیه شخصیتی و بیشتر عادتهای فکری و اخلاقی و رفتاری را تشکیل میدهد گفت: پیکره شخصیت و هویت افراد در این سنین تشکیل و بعد از آن چیزی اضافه نمی‌شود.
وی با اشاره به افزایش جرم در سنین نوجوانی تصریح کرد: امروزه نقش همسالان درتعیین نوع جرم نقش مهمی دارند و این نکته را نوجوانان و جوانان بدانند که جرائم کیفری برای آنها نیز تعیین شده است و در جرائم حق الله مثل قتل و شرب خمر و جرائم جنسی نوجوان با بزرگسال هیچ تفاوتی ندارد یک اشتباه می تواند فرد و خانواده‌اش را گرفتار کند.


نوروزی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های موجود در جامعه اعتیاد تاکیدکرد: امروز دروازه اعتیاد در نوجوانان و جوانان سیگار و قلیان است و اکثر پرونده های قتل، فساد، زنا و طلاق ناشی از اعتیاد است و ریشه در اعتیاد دارد.

قاضی شعبه ۱۰۱ جزایی دادگستری چنارشاهیجان آسیب‌های ناشی از مصرف مشروبات‌الکی را خطرناک توصیف کرد و افزود: زمانی که مشروب مصرف می شود فرد فاقد اراده می‌شود و افکارخود را از دست می‌دهد و جرم و جنایتی را انجام می دهد.
وی عمده ترین جرائم در سن نوجوانی جرائم رایانه‌ای دانست و اظهارداشت: در ارسال پیام‌ها و تصویرها و گفتارها دقت کنید چون پلیس فتا خیلی راحت می‌داند که پیام ها و تصاویر از کدام شماره تلفن صادر و به چه کسی ارسال شده و مکان فرد را مشخص و مورد بررسی قرار می‌دهد.


نوروزی گفت: گاها جایگاه شخصیتی از ارتکاب جرم جلوگیری نمی‌کند و پیکره شخصیت انسان باید طوری شکل بگیرد که خود بتواند درست تصمیم بگیرد و مدارج علمی هم انسان را عاری از جرم قرار نمی‌دهد و تکیه بر اعتقادات و باور های دینی می تواند از ناهنجاری ها جلوگیری کند.
وی درپایان متذکر شد: انسان تا جوان و نوجوان است وفرصت دارد باید تلاش کند تا بهترین ها باشد و از فرصت نهایت استفاده را کند و گرفتار مشکلات و بلایا نشود و هوشیار باشید گرفتار دام دشمنان نیفتید زیرادشمن با برنامه ریزی و از راه‌های مختلف و در قالب برنامه های مختلف وارد می شود تا قشر نوجوان ما را تخریب و تضعیف و نابود نماید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا