امام جمعه

استقرار ادارات، مجتمع اداری، حل معضلات منابع طبیعی و مسکن، حوزه بهداشت و درمان مهمترین درخواست های شهرستان کوهچنار

به گزارش روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های نمازجمعه ضمن اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام، سفرا و مهمانان کنفرانس وحدت در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص)، اتحاد کشورهای اسلامی و اتخاذ خط مشی سیاسی این کشورها را مهم خواندند و بیان نمودند: امت اسلام باید یَد واحد در مقابل دشمنان و مستکبران علی الخصوص آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی باشد.

امام جمعه کوه‌چنار ضمن تبریک بمناسبت هفته نیروی انتظامی افزودند: نیروی انتظامی مجموعه ای است که جان، مال و آبروی ما در گرو تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی آن هاست، امنیت ، عزت و سربلندی کشور در عرصه های مختلف بین المللی به اقتدار، اراده و همت نیروهای مسلح وابسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در ادامه ضمن اشاره به دومین سفر آقای رئیس جمهور به استان فارس ابراز امیدواری نمودند که این سفر مثل سفر قبل ایشان برکاتی را برای شهرستان کوه‌چنار به همراه داشته باشد ، تاکید نمودند: عملیاتی و بازگشایی محور تنگ ابوالحیات، آب رسانی به روستاهای کنده ای و دوسیران و گاز رسانی به روستای دوسیران و همچنین راه های روستایی از مهمترین برنامه های دور قبل ایشان بوده است.

ایشان ضمن درخواست از ریاست محترم جمهوری، نیازهای مهم شهرستان کوه چنار را در چند بخش تشریح نمودند و خاطر نشان کردند : نیاز جدی و اساسی شهرستان به استقرار ادارات و همچنین مجتمع اداری که به معضلی تبدیل شده که واقعا مسئولین ما در اجرای آن مستاصل مانده اند جز اینکه خود دولت ورود پیدا کند، بنده در جلسات نیز عرض کرده ام امیدواریم به عنوان مهمترین موضوع برای شهرستانمان مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دومین معضل در شهرستان را منابع طبیعی خواندند و تاکید نمودند: هم‌ دولت و هم‌ مردم باید حمایت کنند، امروز ما در یک‌ حصاری قرار گرفته ایم که شهرستانمان نمی‌تواند توسعه پیدا کند، گرفتار منابع طبیعی هستیم، می‌خواهیم به مبحث مسکن ورود پیدا کنیم گیر می افتیم، نقطه به نقطه شهرستان، شهر نودان، ملای انبار و خود قائمیه گرفتار این موضوع است، وضعیت اجاره منزل نیز بسیار اسفناک است، چرا؟ چون مسکن نداریم، هر چیزی کم بشود بازار سیاه اتفاق می افتد و هیچ راهی هم ندارد جز بتوانیم در قضیه مسکن همت و تلاش کنیم. ان‌شاءالله در این سفر مسئله منابع طبیعی و مسکن شهرستانمان نیز حل و فصل بشود.

ایشان حوزه بهداشت و درمان را مسئله بعدی شهرستان نامیدند و تصریح نمودند: سرانه کشور اینست که از هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت باید یک تخت بیمارستان لحاظ شود، در صورتیکه در شهرستان ما با جمعیتی بالغ بر ۶۴ هزار نفر فقط ۳۲ تخت خواب در بیمارستان داریم و این در حالیست که بخش‌هایی از بیمارستان نیز راه اندازی نشده است.

ایشان هموار نمودن مسیر بین مناطق باغستانی شهرستان با توجه به امرار معاش اکثر مردم به کشاورزی و عدم سند دار شدن باغات را از درخواست‌های دیگر مردم عزیز شهرستان بیان نمودند و خاطر نشان کردند: از هیئت دولت و ریاست محترم جمهوری به منظور مورد توجه قرار گرفتن و رفع این معضل طلب همراهی و تسهیل در این خصوص داریم.

خطیب جمعه کوه‌چنار در ادامه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت وقف در شهرستان بیان نمودند: در قرآن به وقف تاکید زیادی شده است، قائمیه بیش از نیمی از شهر آن موقوفه است، الان چطور دارید آن را مدیریت میکنید؟شما نسبت به بقاع متبرکه شهرستان چه کرده اید؟ شما نسبت به موقوفه های مردم چه کرده اید؟ من خواهشم این است مجموعه ستاد نماز جمعه به همه عزیزان لطف دارند و هر مسئولی می‌آید و گزارشی را از عملکرد مجموعه خود بیان میکند، لطف بفرمایید شما هم بیایید گزارشی بدهید تا مردم نسبت به خیر ماندگار وقف دلگرم بشوند، خواهشم این است مجموعه اوقاف شهرستان کازرون و کوه‌چنار که‌ مدیریت دو شهرستان را برعهده دارد گزارش اجمالی در هفته آینده یا هفته های دیگر تهیه کنند و به مردم بدهند تا همه در جریان کارهای صورت گرفته قرار بگیرند.

همچنین پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار جناب سرهنگ شیروانی به بیان سخنرانی و ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی پرداخت.

سرهنگ شیروانی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت : پلیس و ماموران نیروی انتظامی خدمتگذار صدیق و بی منت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این راه تمام توان و همت و تلاش خود را به کار خواهند گرفت. پلیس با بهره بردن از ابزار و تکنولوژی روز دنیا و حضور به موقع در محل وقوع جرم توانسته امنیت را برای مردم به ارمغان آورده و ارازل و اوباش و ناخلین نظم عمومی را دستگیر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا