کرونا

محدودیت های جدید کرونای شهرستان کوه‌چنار

به گزارش چنارنیوز ،بر اساس تصمیم ستاد شهرستانی مبازه با بیماری کرونا با توجه به وضعیت قرمز شهرستان محدودیت های زیر اعمال می‌شود؛

  1. مقرر گردید شبکه بهداشت و درمان براساس ابلاغ استان مرکز نمونه گیری را جهت پاسخگویی به مراجعین و انجام تست کرونا از یک شیفت به دوشیفت ارتقاء دهد.
  2. ۲- مقرر گردید مسئول محترم بهداری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تمام تیم های مراقبتی ، حمایتی و نظارتی بسیج را با همکاری حوزه های مقاومت در راستای نیاز نیروی انسانی شبکه بهداشت و درمان فراخوان و به صورت جدی فعال نماید. همچنین هلال احمر ظرفیت های خود را به شبکه بهداشت معرفی تا ضمن آموزش، بکارگیری نمایند.
  3. مقرر گردید شهرداران محترم شهر قائمیه و نودان در زمینه ضدعفونی کردن اماکن عمومی و پرتردد و تهیه ماسک و مواد ضدعفونی همکاری لازم را کما فی السابق با قرارگاه شهید سلیمانی داشته باشند.
  4. مقرر گردید شهرداران و دهیاران شهرستان به منظور اطلاع رسانی عمومی به وسیله بلندگوهای سیار ضمن به صدا درآوردن آژیر خطر و اعلام وضیت خطرناک شهرستان مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق و ترغیب نمایند.
  5. مقرر گردید تیم های نظارتی با محوریت شبکه بهداشت و درمان ضمن شناسایی افراد مبتلائی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در ملاء عام حضور پیدا می ‌کنند شناسایی و به مراجعقضایی جهت برخورد قانونی معرفی نماید.
  6. با توجه به مصوبات قبلی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا و خیز چهارم بیماری و متأسفانه ابتلای به ویروس نوع انگلیسی در شهرستان، به منظورپیشگیری از شیوع این بیماری و به لحاظ اهمیت سلامت مردم، مقرر گردید تمام تالار ها ، رستوران ها ، فست فود ها ، کبابی ها از امروز تا برگشت شرایط به وضعت عادی به صورت بیرون بر و حداکثر تا ساعت ۲۳:۰۰ مجاز به فعالیت هستند. سایر صنوف (بجز مشاغل گروه یک) تا برگشت به شرایط عادی بسته باشند.
  7. مقررگردید تیم بازرسی و نظارت ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان با محوریت اداره صمت ضمن بررسی روزانه بر نحوه‌ی فعالیت آنها، نظارت دقیق داشته باشد.
  8. برای جلوگیری از تجمع در مراسم ختم، شهرداران اجساد متوفیان را از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲:۳۰ در اختیار صاحبان عزا قرار دهند و چابخانه ها حق چاپ آگهی را نداشته و صاحبان عزا حق اعلام با بلندگوهای سیار درسطح شهر و روستا را ندارند.
  9. مقررگردید سازمان تبلیغات و مسئولین هیئت های مذهبی ضمن تذکر و اخذ تعهد کتبی از مداحان محترم از حضورشان در جلسات ختم جلوگیری نمایند که در صورت عدم رعایت مطابق قانون برخورد خواهد شد.
  10. مدیران و کارکنان ادارات ، نهادها ، بانک ها ، بخش حمل و نقل و جایگاه های عرضه مواد سوختی و غیره، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی ، استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا ، از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و ناقض پروتکل های بهداشتی خودداری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا