اخبار ویژهبخش هاکازرون

زنگ مهر همزمان با سراسر کشور در چنارشاهیجان زده شد

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه زنگ مهر همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین و دانش آموزان ،اولیاء و خانواده های معظم شهدا در ۸۰ آموزشگاه قائمیه به صدا در آمد.
در این آیین رئیس اداره آموزش و پرورش بخش چنارشاهیجان با تبریک سال جدید و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مهر که می رسدپویایی و نشاط و معرفت ،علم و دانایی و سرزندگی می آید، احساس شور و شعور و آگاهی دوچندان میشود چراکه ماه مهر و محرم به هم پیوند خورده است و شکوه و عظمت و ایثار و مقاومت به کشور عزیزمان داده شده است.
سید قاسم تقوی گفت: معلمان عزیز که خود درس آموز مکتب حسین(ع)هستند درسهای مسئولیت شناسی و مبارزه با جور و ستم و ایستادگی دربرابر هرظلم و ستم و گذشت از تمامی وابستگی های دنیوی و حرکت به سمت قله های رفیع معنوی رابه دانش آموزان می آموزند.
وی با بیان اینکه بدون تردید معلمان و مربیان دلسوز ،اصلی ترین محور تحقق عینی سیاستها و برنامه های تحولی آموزش و پرورش می باشند تاکید کرد: این عزیزان با همدلی و همراهی والدین ارزشمند و دیگر دستگاه ها و نهادها ،می توانند تسهیل گر دستیابی به این افق های روشن باشند
رئیس آموزش و پرورش بخش چنارشاهیجان با بیان اینکه اگر بخواهیم انسانهای متدین، امیدوار، فعال فکور و مسئولیت پذیر را تربیت کنیم و در تراز جمهوری اسلامی ایران باشند و مهارتهای اجتماعی را دانش آموزان کسب کنند و احترام به حقوق شهروندی داشته باشند تصریح کرد: اول باید آموزش و پرورش راباور کنند چون امروز کشورهای توسعه یافته وموفق دنیا کشورهایی هستند که آموزش و پرورش راباوردارند و اولویت اول آنهاست وبرای آنها اهمیت دارد .
وی گفت: لازم می دانم در همین آغاز سال تحصیلی بنا به فرموده مقام معظم رهبری سه توصیه رابرای دانش آموزان داشته باشم و آن تحصیل و تهذیب و ورزش می باشد . اگر نوجوانان بخواهند از آسیب ها در امام باشند و خوب از خود مواظبت کنند باید ارتباط خود رابا خدا بیشتر و فرائض دینی رابه خوبی بجا بیاورند .
همچنین رئیس حوزه علمیه مکتب الصاق بخش چنارشاهیجان و کوهمره در این آیین گفت: چه ارزشی بالاتر از این برای معلم که رهرو راه رسول الله و بر کرسی و صندلی نشسته که رسول الله نشسته است . معلمان باید به این شغل مقدس و مبارک افتخار کنند.معلمی مقدسترین شغل است چون مقدسترین استادان که پیامبرانند خود معلم بودند. روزانه شکر این نعمت رابجا بیاورید و از این فرصتی که خداوند به آنها داده قدر بدانند.
حجت الاسلام اکبر انصاری یادآورشد: گرچه روزگار معیشتی امروز گاهی اوقات اذهان معلمان رابه خود مشغول کرده است ولی معلمی موفق خواهد بود که کلاس درس را مطالعه کند.معلم باید وقت خود را صرف مطالعه و تدریس و تحقیق و پژوهش کند. اگر دانش آموزان پژوهشگر و محققی می خواهیم معلمین باید پژوهشگر و محقق باشند .
اسکندر معصومی بخشدار بخش چنار شاهیجان در این آیین با تسلیت ماه محرم و تبریک سال تحصیلی جدید با اشاره به تقارن شروع ماه محرم با هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید یک تقارن با معنایی است اظهار داشت: پیام هیهات من الذله سرور و سالار شهیدان در بطن جهان ساری و جاری است . در واقع جوانان این مرز و بوم با تاسی از ائمه اطهار و این امام بزرگوار در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمنان ما ، که با پشتیبانی کشورهای استکبار جهانی تا دندان مسلح بودند دفاع کردند.
معصومی تاکید کرد: امروز امنیت و اقتدار و آرامش خود را مرهون خون پاک شهدا و ایثارگران و جانبازان می دانیم و وظیفه داریم در برگزاری مراسمات هفته دفاع مقدس حضور پررنگی داشته باشیم.
وی متذکر شد: با شروع سال تحصیلی جدید بیانگر این است که نخستین درس زندگی علمی است که برمبنای بینش و بصیرت است تا درروز های غبار گرفته که تشخیص راه دشوار است گوش به فرمان امام خویش باشیم .
در آیین زنگ مهر با حضور مسئولین و دانش آموزان و اولیاء و خانواده شهدا توسط امام جمعه قائمیه در دبیرستان دخترانه امام خمینی نواخته شد و برنامه های فرهنگی قرائت مقاله و دکلمه روایتگری دفاع مقدس تجلیل از خانواده های معظم شهدا همراه بود.
همچنین دو باب نماز خانه مدارس شهید کریم رضازاده و شهید مراد محمدی هم با حضور مسئولین افتتاح گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا