اخبار ویژهبخش مرکزی کازرونبخش هاخشتکازرونکنارتخته و کمارجکوهمره

افزایش ۳۵ درصدی مصرف برق در چنارشاهیجان / مشترکان صرفه جویی کنند

به گزارش چنارنیوز از قائمیه، رئیس اداره برق قائمیه در گفتگو با چنارنیوز از افزایش ۳۵ درصدی مصرف برق توسط مشترکان خود خبر داد و افزود: اگرهرمشترک تنها دولامپ را در اوج مصرف برق خاموش کنند برق پایدار خواهیم داشت و خاموشی برق نخواهیم داشت.
محمد باقری با بیان اینکه افزایش بی سابقه مصرف برق در کشور ۵۵ هزار مگاوات برق برای اولین بار در ایران ثبت شده افزود: با توجه به هوای گرم و همچنین پایداری هوای گرم در منطقه و گرمسیر بودن بخش چنارشاهیجان و شهرستان کازرون افزایش مصرف برق را خواهیم داشت.
وی در ادامه گفت: در طی روزهای جاری شهر قائمیه از ۱۷ مگابایت برق مصرفی به ۲۴ مگابایت رسید که ۶ مگابایت افزایش مصرف برق را شاهد بودیم که با توجه به روزهای پیش رو مخصوصا در مرداد ماه گرمای شدید برق بیشتری مصرف خواهد شد.
رئیس اداره برق قائمیه تاکید کرد: از مشترکان تقاضا داریم که مصرف برق را کنترل کنند که برق پایدار داشته باشند و شاهد خاموشی نباشیم
باقری با بیان اینکه مشترکان در اوج مصرف از به کارگیری دستگاه های برقی اضافی به جز خنک کننده خودداری کنند اظهار داشت: اوج مصرف برق از ساعت ۱۲ الی ۱۶ بعد از ظهر و شب از ۲۰ تا ۲۴ است که حتی المقدور از شهروندان می‌خواهیم که مدیریت این اوج مصرف برق را رعایت و کارکنان برق را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه در کل ما ۲۴ هزار مشترک داریم که در بخش چنارشاهیجان بیش از ۱۸ هزار مشترک و در بخش مرکزی بیش از ۵ هزار مشترک برق را خدمات رسانی میکنیم افزود: اگر هر مشترک دولامپ را در زمان اوج مصرف برق ما مشکل خاموشی نخوهیم داشت.
رئیس اداره برق قائمیه برای کاهش هزینه برق راهکار های از جمله اینکه مشترکان در کولر های آبی از دورکند استفاده کنند، دمای مناسب برای کولر های گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است، هنگام استفاده از کولر از جاروبرقی، پمپ آب، ماشین لباسشویی و دیگر وسایل برقی به طور همزمان در ساعات اوج بار استفاده نگردد و خاموش کنند را پیشنهاد داد.
وی با تاکید بر اینکه لامپ های اضافی را خاموش در اوج مصرف خیلی اهمیت دارد گفت: مدیریت مصرف برق را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا