اخبار ویژهبخش هاکازرونکوهمرهمحیط زیست

آتش بر دامان طبیعت کوهمره نودان کازرون/تقاضای نیروی کمکی

آتش بر دامان طبیعت کوهمره نودان کازرون/تقاضای نیروی کمکی

  • سرپرست اداره کل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه نیروهای مردمی و امدادی مشغول خاموش کردن آتش سوزی پوشش گیاهی و جنگلی منطقه کوهمره نودان شهرستان کازرون هستند، گفت: از نیروهای نظامی و ارتش درخواست کمک شده است و این نیروها در حال عزیمت به منطقه هستند اما همچنان نیاز به به نیروی بیشتری است.

  • نبی الله مرادی افزود: آتش سوزی منطق های نسبتا وسیع از کوهمره نودان در بخش مرکزی شهرستان کازرون را فرا گرفته و همه امکانات برای اطفای آتش دراین منطقه به کار گرفته شده است.

 

  • وی با بیان اینکه این آتش سوزی از ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۲۰ تیرماه جاری آغاز شده است گفت: در صورتیکه نیروهای نظامی و ارتش به منطقه برسند امید است آتش در ساعت های آینده مهار شود، بافت جنگلی این منطقه و وجود درختچه ها، بوته ها، گرمای هوا و همچنین وزش باد بر سرعت گسترده شدن آتش بر دامان طبیعت این منطقه افزوده است.

  • سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس درادامه از نیروهای مردمی خواست تا با هماهنگی تیم عملیاتی مستقر در منطقه برای اطفای اتش اعزام شوند و گفت : نزدیکی محل حادثه به جاده و راه ارتباطی نیاز به بالگرد را رفع کرده است ، اکنون برای خاموش کردن آتش دراین منطقه بیشتر نیاز به نیروی انسانی مجهز و با تجربه است.

 

  • مرادی با بیان اینکه همه نیروهای امدادی و نیروهایی از مراکز دولتی و منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه حضور دارند گفت : از شهرستان های اطراف نیز درخواست کمک شده است و امید است در ساعت های آتی آتش دراین منطقه مهار شود .

 

  • این آتش سوزی در بخش وسیعی از جنگل‌های بلوط حوالی روستای آب کره در بخش کوهمره نودان به سمت تنگ ابو الحیات رخ داده است

 

  • محمود جعفری رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون نیز با ضروری خواندن اعزام نیروهای کمکی برای خاموش کردن این آتش سوزی در کازرون گفت: آتش گستره بزرگی از پوشش گیاهی منطقه که شامل درختان بلوط و… است را در بر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا