اخبار ویژهعمران و اشتغال

تجمع کامیون‌داران کوهچنار بخاطر گرانی شن و ماسه

به گزارش چنارنیوز، طی ماه‌های اخیر، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی شوک زیادی به ساخت و سازها وارد کرده، ضمن اینکه کمبود برخی اقلام نیز قوز بالا قوز شده است.

دیروز تعدادی از کامیون‌داران که به قیمت شن و ماسه معترض بودند با تجمع در جلو فرمانداری شهرستان کوه‌چنار خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

تجمع کامیون‌داران کوهچنار بخاطر گرانی شن و ماسه

آقای شیروانی نماینده کامیون داران با بیان اینکه سال ۹۸ هر تن شن و ماسه ۷ هزارتومان و سال ۹۹ به ۵۵ هزارتومان و در سال جاری و به یک باره به بیش از ۹۲ هزارتومان افزایش قیمت داشته است افزود: در شهرستان‌های اطراف مثل ممسنی با اینکه اتحادیه برای آنها ۹۲ هزارتومان مصوب کردند ولی در حال حاضر طبق نرخ قبلی و ۵۵ هزارتومان و در بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز ۳۶ هزارتومان است.

وی با اشاره به وضعیت معیشت مردم و گرانی‌مصالح ساختمانی افزود: اگر شن و ماسه نیز گران شود صنعت ساختمان واقعا فدج خواهد شد.

موسوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوه‌چنار در گفتگو با چنارنیوز از برگشت قیمت به هر تنی به ۵۵ هزارتومان خبرداد و گفت: اگر کسی بیشتر از این قیمت فروخت کامیون داران با در دست داشتن مستندات به این اداره مراجعه تا با واحد متخلف برخورد صورت گیرد.

تجمع کامیون‌داران کوهچنار بخاطر گرانی شن و ماسه

شن و ماسه کالایی تحریمی نیست و از خارج از کشور وارد نمی‌شود،با گران شدن این مصالح به صنعت ساختمان ضربه می‌زنیم؛ یعنی تنها صنعتی که کمی فعال است و در شرایط دشوار کنونی روی پای خود ایستاده است و صنعت ساختمان با چنین اقداماتی فلج خواهد شد؛ از سوی دیگر با افزایش بهای مصالح ساختمانی حتما بهای ناظر و مجری هم گران‌تر خواهد شد و در نتیجه ساختمان‌سازی زمین‌گیر می‌شود و سرنوشت خیلی از شغل‌ها مثل کامیون‌داران و کارگران ساختمانی که در این روزها تنها از این طریق به امرار معاش می‌پرازند به خطر می‌افتد.

خبر می رسد برخی کارخانه‌ های سیمان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با کاهش تولید و عرضه نکردن محصول‌، باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده اند.

وعده‌های دست‌اندرکاران مبنی بر نظارت بر بازار و برخورد با گرانفروشی ها نیز چندان موثر نبوده و گرانی و کمبود مصالح ساختمانی ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا